وال مارت و دولت مکزیک، اعلام کردهاند که با همکاری یکدیگر قصد انجام اقداماتی درجهت بهبود زندگی کارگران بخش کشاورزی این کشور دارند. به گزارش مارکتینگ نیوز، این بیانیه دو ماه بعد از انتشار جزییات نقض قانون کار در وزارت کشاورزی مکزیک که محصولات بسیاری از سوپرمارکتهای زنجیرهای و رستورانهای آمریکا را تامین میکند، اعلام شد. چندی پیش لس آنجلس تایمز به بیان جزییات شرایط کار دشوار کارگران کشاورز در مکزیک پرداخت.
انریکه مارتینز وای مارتینز، وزیر کشاورزی مکزیک، این اقدام را اتحاد تاریخی گروههای صنعت تولید خواند که روی دستمزد، بهبود مسکن، مدارس و بهداشت و درمان بیش از یکمیلیون کارگر در مزارع تمرکز خواهد کرد. این گروه سمبل تولیدکنندگان و توزیعکنندگانی است که مسئولیت رسیدگی به 90 درصد صادرات محصولات را از مکزیک به ایالات متحده دارند. صادرات از مکزیک به آمریکا در دهه گذشته سه برابر شده است و در حال حاضر به بیش از 7.5 میلیارد دلار در سال رسیده است.
وال مارت گفته است هرکاری از دستش بربیاید میکند تا مطمئن شود که با کارگران با «احترام و کرامت» رفتار میشود. همچنین به خریداران داخلی یادآوری کرده است که باید محصولات مورد نیاز خود را تنها از مزارعی تهیه کنند که با استانداردهای شرکت درباره رفتار محترمانه با کارگران مطابقت دارد.