پنجشنبه, ۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 29 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سیستم پارك ملی، سایت اخبار فناوری The Verge با بزرگداشت هفته كویر و بیابان نگاهی به طبیعت، منتقدان عجیب و غریب و آینده آن انداخته است.

تا همین اواخر همواره به كمپینگ به عنوان زمانی برای قطع ارتباط با جامعه نگاه می شد، اما با تمركز روی گجت های كمپینگ و كشف یك سری برگزاركنندگان كمپ های مدرن در قالب فروشندگان گجت، می توان به اشتیاق فراوان مردم برای كار با گجت ها پی برد.

در این رابطه سایت The Verge گفت وگویی را با مارتین هوگو، پروفسور مدرس معماری دورنما در «SUNY» در سیراكیوس انجام داد. هدف از انجام این مصاحبه كشف نحوه تغییر شكل و توسعه روند كمپینگ با استفاده از فناوری مدرن بود.

هوگو اخیرا به كار روی یك كتاب با عنوان «سی و چهار اردوگاه» درباره اردوگاه ها و روند تغییر و تحول آنها مشغول است. نتایج تحقیقات او حاكی از آن است كه با وجود تصور ما از كمپینگ به عنوان جدایی كامل از دنیای اینترنت، افزایش محبوبیت این سرگرمی نزد مردم به لطف خودرو های مدرن و متصل به اینترنت روزبه روز بیش از پیش احساس می شود.

در سال های دور، فقط یك سری افراد خاص امكان برگزاری كمپ را داشتند. آنها یك سری نیروهای كمكی را برای هدایت شان درون جنگل، آشپزی، ساخت پناهگاه و در اصل تضمین امنیت جانی خود استخدام می كردند، اما با اختراع اتومبیل امكان ورود به بیابان ها به وجود آمد.

كمپینگ تبدیل به یك گزینه امكان پذیر و كم هزینه برای گذراندن اوقات فراغت شد و به طور طبیعی گجت ها پیرامون این تفریح جدید شكل گرفتند؛ كباب  پزهای پیك نیكی، میزهای تاشو و در نهایت فناوری واقعیت مجازی. همه این نوآوری ها وسایل آسایش و راحتی را به خارج از خانه ها می آوردند، اما در نهایت اردوگاه ها امكان خوشگذرانی خارج از محیط خانه را فراهم كردند. به این ترتیب دیگر نیازی به استخدام راهنما برای عبور از جنگل یا ساخت یك پناهگاه نبود. همه چیز از جمله سرویس بهداشتی و حمام قبلا ساخته شده بودند.

حالا 100 سال پس از تاسیس پارك های ملی، ما نیاز های مختلفی را داریم. باوجود حفظ نقش محوری خودرو در حوزه كمپینگ، با توجه به نیاز عموم مردم به فناوری واقعیت مجازی و در نتیجه وسایل الكترونیكی و گجت ها، كوله پشتی های شركت هایی نظیر «Goal Zero» با پنل های خورشیدی جاساز، امكان شارژ وسایل الكترونیكی علاقه مندان به كمپینگ در جاده را فراهم می كنند.

چادر های «Big Anges ’ Krumholtz UL2 mtnGLO» با لامپ های ال ای دی درون خود، احساس راحتی بیشتری را به افراد در شب هدیه می دهند. پنل های خورشیدی این چادر ها توان شارژ لامپ ها را دارند و فانوس Biolite’s CampStove از طریق انرژی الكتریكی به دست آمده از شعله های آتش گوشی های موبایل را شارژ می كند.

در ادامه شرایط مناسب برای آشپزی نیز از طریق این شعله های آتش به وجود می آید. شركت های متعددی در حال حاضر به كار روی یك سری شارژر های مدرن مشغولند تا با استفاده از جریان آب بتوانند برق

تولید كنند. كمپینگ مدرن با هدف تسهیل شرایط خارج از خانه و اتصال به دنیای اینترنت طراحی می شود. در ادامه با وجود خروج از محیط خانه و اجتماع همچنان امكان دسترسی به خدمات اضطراری یا دوستان فراهم است. به این ترتیب در فضای بین خانه و طبیعت معلق هستیم.

كمپینگ در آینده چه تغییری خواهد كرد؟ شاید با به كارگیری فناوری واقعیت مجازی فرصت لذت بردن از طبیعت و چمنزار بدون فاصله گرفتن از دنیای اینترنت به ما دست بدهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lXJVGnZL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه