شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصمیمیاتی درخصوص وضعیت بازار گوشت قرمز و تصمیمات اخیر ایران برای واردات گوسفند زنده از استرالیا بیان داشت: این تصمیمات باید با حضور نماینده تشکل‌ها صورت گیرد، اما این اتفاق نیفتاده است. سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: بعد از اینکه احساس کردند فشار دام سبک در مراتع زیاد شده بی‌حساب و کتاب مجوز صادرات آن را صادر می‌کنند و از طرفی می‌گویند گوسفند زنده وارد کنیم؛ این مسئله را عده‌ای مطرح می‌کنند که هیچ‌گونه آگاهی از این کار ندارند.

وی افزود: کسانی واردکننده دام شده‌اند که از دام چیزی نمی‌دانند، متاسفانه وضعیت درهمی است و در این بین تولیدکننده و مصرف‌کننده متضرر می‌شوند. سلطانی تاکید کرد: اگر بخواهیم منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را را مدنظر قرار دهیم باید مرکزیتی وجود داشته باشد که کار تنظیم بازار گوشت را بر‌عهده گیرد و سرپرستی کند. وی افزود: تشکیلاتی که در دولت برای تنظیم بازار وجود داشته تعطیل یا منحل شده است. مثل سازمان گوشت که برای تعادل در قیمت گوشت فعال بوده است؛ مثلا دام‌های مازاد را خریداری و در زمان نیاز برای تعادل در بازار عرضه می‌کرد. این سازمان تعطیل شد و بعد از آن جایگزینی برای آن تعبیه نشده است.

سلطانی گفت: تشکیلات دولتی براساس اصل 44 تعطیل شد؛ سازمانی بالاتر از اتحادیه دامداران ایران که یک میلیون و 50 هزار دامدار را تحت پوشش دارد وجود ندارد تا به مسائل این حوزه رسیدگی کند. وی درخصوص تاثیر واردات گوشت بیان داشت: اگر در کار صادرات و واردات سودی عاید شود کمک به تولید داخلی است و مصرف‌کننده در طول سال دچار نوسان و نگرانی نخواهد شد، اما افرادی باید این کار را انجام دهند که از بازار داخل و مشکلات آن آگاهی داشته باشند؛ زمانی که این مسئله تحت نظر باشد نه به دام و نه به مردم صدمه می‌زند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lCceSWdi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه