شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح دوشنبه در جمع مردم یزد با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: همان‌طور که مردم در سال 92 حماسه آفریدند در این انتخابات هم حماسه آفریدند، در انتخابات 92 برادر عزیز من دکتر عارف هم نقش بسزایی داشت. بعد از رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی داشت، همه بزرگان و نخبگان این کشور و به‌ویژه افتخارات این شهر، مردم را برای حضور و خلق یک حماسه بزرگ دعوت کردند.

473563463463473534743763473473458946965

روحانی با اشاره به نمایندگان استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اظهار کرد: در دورانی که من در مجلس حضور داشتم بزرگانی مثل شهید سیدرضا پاک‌نژاد و برادر عزیز من سیدمحمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند. ایران قهرمان، خدمتگزاران خود و آنهایی را که برای عظمت ایران تلاش کردند هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کرده‌اند، خاموش کند.

روحانی با بیان اینکه مردم قهرمان ایران در7 اسفند کار عظیمی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند، گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها پیروز شدند. در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی و اعتدال و میانه‌روی بر افراط پیروز شد. اکنون باید برای ساختن ایرانی سربلند‌تر و آبادتر دست به دست هم دهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران را بسازیم.

او با اشاره به اینکه رأی مردم رأی به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود، افزود: امروز روح و امیدی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است. دل‌ها را باید از کینه بشوییم. امروز روز وحدت و اتحاد است. باید قدردان نعمت بزرگی که خداوند در این انتخابات به ما داد باشیم. قدردانی این نعمت هم این است که به مردم خدمت کنیم. دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم است. مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار هم برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته تلاش می‌کنند.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رکود جهانی و کاهش قیمت نفت به یک‌ششم خاطرنشان کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تمام کشورهای نفت‌خیز دچار مشکل شده‌اند. در همین ایام ارزش پول ملی روسیه 98 درصد، جمهوری آذربایجان 104 درصد، ترکیه 31 درصد و ترکمنستان 22 درصد و قزاقستان 88 درصد کاهش داشته است.

او در ادامه خطاب به کسانی که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده، گفت: باید به این آمار توجه شود. دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است و ارزش پول ملی و ثبات و آرامش بازار و روند کاهش تورم را حفظ کرده است. درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند من همه اینها را قبول دارم اما به کسانی که انصاف را در انتخابات رعایت نکرده و با بوق‌هایی که در اختیار داشتند بی‌انصافی کردند می‌گویم در دوران وفور، قیمت نفت در سال‌های گذشته و مشخصا در سال 90 که درآمدهای نفتی 120 میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی درست نشد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام دهیم، افزود: اقتصاددانان، محققان، اساتید و دانشجویان، آمار اشتغال پاییز 94 را با پاییز 92 مقایسه کنند. در فاصله این دو سال به تعداد شاغلان یک میلیون و 179 هزار نفر اضافه شده است. البته ما به اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی نیاز داریم و من به مردم قول می‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصاد ایران خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به کسری بودجه برخی کشورها نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی‌شان گفت: عربستان 21 درصد، ونزوئلا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزایر 13.9 درصد، امارات 5.5 درصد و قطر 4.5 درصد با کسری مواجه شده‌اند. این کشورها همه جزو صادر‌کنندگان بزرگ نفت هستند. در همین ایام ایران فقط با 2.9درصدی مواجه شده است.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود از اساتید دانشگاه‌ها و افراد منصف جامعه خواست این آمار را در شرایط سخت سال 94 به مردم توضیح دهند. او همچنین تاکید کرد: ما به اتحاد و وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی نیاز داریم و باید به سمت رونق اقتصادی و اشتغال و جذب سرمایه داخلی و خارجی حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت در کشورمان گفت: در این انتخابات در سراسر کشور امنیت برقرار بود و ما باید به این امنیت افتخار کنیم و باید از همه قهرمانان‌مان از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش آنها و انسجام و وحدت ملی به دست آمد.

47434634347434236236436347347345734572424

رئیس‌جمهور با اشاره به صمیمیت، مهمان‌نوازی و وفاداری مردم یزد به طرح‌ها و پروژه‌هایی که دولت یازدهم برای استان یزد در نظر گرفته است، گفت: ما 532 میلیارد تومان اعتبار را برای پروژه‌های راه و راه‌آهن، 150میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی، به‌ویژه طرح‌های نوین آبیاری که این استان و شهرستان‌های تابع آن به‌شدت نیازمندش هستند را در نظر گرفته‌ایم و با اختصاص 169میلیارد‌تومان اعتبار برای بخش آب، برق و عمران شهری، 85 میلیارد تومان برای طرح‌های علمی، فرهنگی، گردشگری و دفاع مقدس و نیز 17 میلیاردتومان را برای تکمیل 8 پروژه ورزشی استان یزد در شهرستان‌های مختلف طرح‌های خود را دنبال خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به اختصاص7 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی در استان یزد اظهار کرد: ما همچنین 5 میلیارد تومان را برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در پروژه‌های محیط زیستی در نظر گرفته‌ایم و در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد در سراسر کشور طرح‌های گاز‌رسانی را به انجام برسانیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YL80tZ3l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه