شرکت خودروسازی هیوندای بهتازگی از طرح بلندپروازانه خود با هدف قرار گرفتن در میان سازندگان خودروهای لوکس با برند جدیدش جنسیس رونمایی کرد. این سازنده اتومبیل در سایت Auto blog تایید کرده که با بخش اجراییاش با نام ساده N که شروع فعالیتش در ماه سپتامبر گذشته به رسمیت شناخته شد، میخواهد بهطور مستقیم رده M از گروه خودروسازی BMW را با برند جنسیس خود هدف قرار بدهد. مدل ورود به سطح خودروهای لوکس شرکت هیوندای براساس منطق نامگذاری، G70 خواهد بود که بهطور مستقیم به خودروهای BMW M3/M4 با ورژنهای سواری و کوپه حمله میکند.
مجلهDriver And Car استدلال میکند که این تمایل میتواند از طریق یک ورژن مجدد کار شده از V6 3.3L Biturbo جدید تحقق یابد که بهراحتی با 425 اسب بخار و شش سیلندر تنه به تنه خودروهای باواریاییها میزند. برای هدایت بخش اجرایی جدید N، هیوندایی کسی بهجز مهندس قبلی مسئول بخش M از گروه خودروسازی BMW یعنی آلبرت بیرمان را به کار نگرفته است. این شخص تایید کرده که شاسی اتومبیل G70 برای همراه شدن با میزان مناسبی از نیروی اسب بخار طراحی شده است.
ماهنامه انگلیسی Auto Express همچنین اشاره میکند که بخش N توانایی شرکت هیوندای را در توسعه سفارشهای اسپرت به مدلهای مقرونبهصرفهتر افزایش میدهد. این امر یک استراتژی بازاریابی است که قائل است به اینکه حداقل تفاوتی هم میان برندهای جنسیس و هیوندای وجود ندارد. تلاش این شرکت با i30 ورژن اروپایی هیوندای الانترا GT آغاز خواهد شد.
منبع: auto.lapresse.ca