بسیاری از شرکتها در تلاش برای نشان دادن برتری خود با سطح درآمد، سال فعالیت، طرز فکر و عملکرد منحصر به فرد هستند. همواره از محل زندگی اشخاص بیشترین اطلاعات درباره شخص به دست میآید.برخی علاقهمند به زندگی شهری و برخی علاقهمند به زندگی کم هیاهوی روستایی هستند. نقطه اشتراک هر دو گروه آن است که هردو خواهان پیشرفت و توسعه منطقه و حتی محل زندگی خود هستند که این فرصتی طلایی برای روابط عمومیها محسوب میشود.
ایده
تسکو، بزرگترین سوپرمارکت زنجیرهای بریتانیا از سال 1992 همه ساله مبلغی را صرف خرید رایانه برای مدارس میکند و مشتریان نیز میتوانند با دریافت بن پس از خرید خود در این امر نیک سهیم باشند. طرح اجرایی ارزشهای بسیار زیادی دارد که تنها در تشویق مردم به خرید بیشتر خلاصه نمیشود. بدون شک تنها دلیلی که باعث میشود تا مشتریان با طرح شما همکاری داشته باشند کمک به آبادانی منطقهای است که در آن زندگی میکنند.
چنین طرحهایی نه تنها وجهه خوبی به شرکت در نزد مشتریان میدهد بلکه باعث میشود تا کودکانی که از آن رایانهها استفاده میکنند نیز نام این شرکت را برای همیشه به یاد داشته باشند. شرکت تسکو متعهد شده تا کودکانی را که در مدارس مجهز به این رایانهها درس خوانده و نمرات عالی کسب کردهاند، استخدام کند.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- یافتن طرحی که احساسات جامعه را درگیر آن سازد.
- به مقطعی یا دراز مدت بودن یک چنین طرحهایی فکر کرده و همیشه منافع شرکت خود را مد نظر داشته باشید.
- انجام کارهای خیرخواهانه گذشته از منافعی که دارد برای تقویت حس انسان دوستانه خود و افراد شرکت مفید است.