شنا کردن بر خلاف جریان آب در حوزه تجاری که در آن فعالیت میکنید، میتواند شما را در موقعیتی کاملا متفاوت نسبت به رقبایتان قرار دهد. همچنین از سوی دیگر اتخاذ این رویکرد میتواند در نهایت به ضرر شما تمام شود. سازمانها و شرکتهای تجاری عموما برای استفاده از روشهای گوناگون در کسبوکارشان دلایل خوبی دارند، آن دسته از کسبوکارها که استراتژی مشخصی برای اداره امور خود ندارند ممکن است سرمایه خود را از دست داده و فضا را برای موفقیت دیگران در مسیری که انتخاب کردهاند مهیا سازند.
از سوی دیگر همه چیز پیوسته در حال تغییر و تحول است، فرصتهای جدیدی ایجاد میشود و شیوهها و قوانین قدیمی ممکن است شما را از پیشرفت و حرکت رو به جلو بازدارند. چنانچه فکر میکنید از روش و رویکرد صحیحی استفاده میکنید و در نهایت استراتژی مورد استفاده شما سبب موفقیت و اقبال مشتریان نسبت به کسبوکارتان میشود، بهتر است خطر ریسک کردن را پذیرفته و زمینه را برای توسعه و گسترش تشکیلات خود فراهم کنید.
ایده
امروزه چنانچه شما به بخش فروش عطر در فروشگاههای بزرگ مراجعه کنید، خواهید دید که تسترهایی برای امتحان کردن محصولات موجود در آن بخش وجود دارد. عموما در این بخش از فروشگاهها فضا سرشار از راحیه عطرهای گوناگون بوده و بوی پودینگهای تابستانی که در کنار دستههای بسیار بزرگ از گُلها قرار گرفته است را بهخاطر میآورد. در این شرایط تشخیص بوی عطر مورد نظرتان بسیار دشوار میشود و رایحههای گوناگونی که در فضا میپیچد امکان انتخاب و تصمیمگیری را از شما سلب میکند.
به پیشنهاد فروشندگان عطر که از شما میخواهند برای بهتر شدن حس بویاییتان کاسهای مملو از دانههای قهوه را ببویید توجه نکنید چرا دانههای قهوه کمکی به بهتر شدن حس بویایی شما نخواهد کرد. استفاده از دانههای قهوه استراتژی است که این روزها به یک قانون قدیمی در صنعت عطر بدل شده و همه از آن استفاده میکنند. راه حل شما برای متمایز شدن برندتان نسبت به سایر برندهای فعال در حوزه تجاری شما چیست؟