پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صبح دیروز همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج از سوی سازمان بسیج سازندگی و با حضور مقامات لشکری و کشوری در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد. سازمان بسیج سازندگی طی سال‌های اخیر براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد مباحث اشتغال‌زایی شده و در 24 عرصه این سیاست‌ها اقداماتی را انجام داده است. طبق برنامه‌های انجام شده، تاکنون 1500 میلیارد تومان اعتبار به این عرصه‌ها اختصاص یافته و 75هزار کارگاه تولیدی ایجاد شده که به‌صورت مستقیم 150 هزار نفر و غیرمستقیم 225 هزار نفر اشتغال به وجود آمده است. همچنین ورود به عرصه مشاغل خانگی و خوداشتغالی توفیقاتی را به همراه داشته و با اختصاص اعتبار 990 میلیارد تومان 94 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

575484685735735484684648484684

به گزارش فارس، در این همایش حمید زارع، پرورش‌دهنده شترمرغ از شیراز با اشاره به اینکه کار خود را با یک مکان اجاره‌ای شروع کرده است، تصریح کرد: با حمایت‌ها و تسهیلاتی که صورت گرفت ظرفیت تولید بالا رفت و سال اول 70 قطعه و پس از آن 150 قطعه شترمرغ پرورش دادیم. وی ادامه داد: در کنار پرورش شترمرغ، بلدرچین و مرغ نیز در دستور کار قرار گرفت اما یکی از مشکلات در بحث فروش محصولات بود به همین دلیل با اقدامات انجام شده و حمایت‌های لازم صنعت کشتار، ‌بسته‌بندی و توزیع در کنار عرضه مستقیم محصولات راه‌اندازی شد.

همچنین در این همایش مجتبی قاسم‌زاده که به‌عنوان کارآفرین در عرصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند، یادآور شد: گیاهان دارویی یکی از مهم‌ترین منابع برای تولید دارو بوده که خواص بسیار زیادی دارند. این کارآفرین ادامه داد: کشاورز‌زاده نیستم اما با اجاره زمین کشاورزی توانستیم گیاه «استویا» را پرورش دهیم این محصول چندین برابر شکر شیرین است و با افزایش تولید آن می‌توان از واردات 800 هزار تنی شکر بی‌نیاز شد.

وی ادامه داد: نخستین تولید‌کننده «استویا» و نشای آن در کشور هستیم و در کنار آن بسیاری از محصولات کشاورزی که نقش مهمی در سلامت انسان دارند، تولید می‌شود. به گفته قاسم‌زاده، گیاه «استویا» به دلیل شیرینی بیش از حد خود در صنایع غذایی، بیسکویت و نوشیدنی جایگزین شکر است. وی افزود: همچنین کشت به‌لیمو به‌عنوان آرام‌بخش اعصاب در دستور کار قرار دارد و می‌تواند در کنار دیگر گیاهان نوشیدنی مانند مرزن‌جوش و بادرنج‌بویه جایگزینی برای چای‌هایی شود که جز رنگ و اسانس چیز دیگری ندارد و متأسفانه کارمندان در ادارات از چای سیاه که حاوی رنگ است استفاده می‌کنند.

در ادامه این همایش از کارآفرین‌های برتر در حوزه اشتغال و اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی تجلیل شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fEjYTiQg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه