دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ٦٠٠ هزار تن گاز مایع در این مجتمع تولید و توسط کشتی‌های داخلی و خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا امیری با اشاره به کمبود خوراک در مجتمع پتروشیمی بندر امام گفت: ظرفیت اسمی این مجتمع روزانه ١٢٠ هزار بشکه ان‌جی‌ال است که هم‌اکنون روزانه ٨٤ هزار بشکه توسط شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رفع کمبود خوراک شرکت پتروشیمی بندر امام در حال سرمایه‌گذاری روی طرح‌های ان‌جی‌ال ٣٢٠٠ در غرب کارون و ٢٣٠٠ در جنوب کشور است، گفت: براساس برنامه‌ریزی بیش از یک‌میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار در طرح ان‌جی‌ال ٣٢٠٠ سرمایه‌گذاری خواهد شد که از این میزان ٧٠‌درصد آن متعلق به فاینانس پتروشیمی بندر امام است.

امیری افزود: کار ساخت ان‌جی‌ال ٣٢٠٠ در غرب کارون از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون بیش از ٦‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است این طرح ٣٦ ماهه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به دستور زنگنه، وزیر نفت مبنی بر واگذاری سهام طرح‌های ان‌جی‌ال ٣٢٠٠ در غرب کارون و ان‌جی‌ال ٢٣٠٠ در جنوب کشور به شرکت‌های پتروشیمی گفت: شرکت مجتمع پتروشیمی بندر امام سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را از طریق فروش محصولات خود تامین می‌کند.

وی از آغاز ساخت دو پروژه توسعه‌ای الفین MEG و اتان ریکاوری در این مجتمع خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال مذاکره با صندوق توسعه ملی، بانک‌های داخلی و فاینانسورهای چینی برای تامین منابع مالی این طرح‌ها هستیم. امیری با بیان اینکه تمامی تولید محصول پارازایلین پتروشیمی بندر امام برای تولید PET به پتروشیمی شهید تندگویان تحویل داده می‌شود، گفت: هم‌اکنون صادرات این محصول توجیه اقتصادی ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Daytouz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه