جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نیاز جامعه ایران، صلاحیت حرفه‌ای است

8 سال پیش ( 1394/11/17 )
 

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیاز امروز جامعه ایران صلاحیت حرفه‌ای است. کشورهایی که در جنگ جهانی دوم آسیب جدی دیدند توانستند با نیروهای ماهر، خود را در رتبه‌های دوم و سوم اقتصاد جهان قرار دهند. به گزارش ایرنا، ربیعی افزود: اعتقاد کامل دارم که مسیر توسعه از طریق مهارت‌آموزی می‌گذرد. جوانان مهارت‌جو می‌توانند به‌عنوان الگوهایی معرفی شوند که آیندگان آنها را به‌عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: در آینده اقتصاد ایران بیش از هرچیز به تکنیسین و مهارت نیاز دارد و این در حالی است که ما بی‌نیاز از نظریه‌پرداز نیستیم. این مقام ارشد حوزه کار کشور با اشاره به نشست شورای عالی اشتغال گفت: در نشست شورای عالی اشتغال، رئیس‌جمهوری تاکید داشتند دانشجویان باید از ترم نخست دانشگاه بتوانند مسیر شغلی خود را تعیین کنند.

alirabiei

به گفته ربیعی، هم‌اکنون افرادی که در جامعه مهارت کسب کرده‌اند نه تنها در کسب فرصت‌ها مشکلی ندارند، بلکه در بسیاری از مواقع توانسته‌اند برای دیگران هم شغل ایجاد کنند و به درآمد خوبی هم دست یابند. وزیر کار یادآور شد: متاسفانه مناطق بومی کشور از مشکل بیکاری رنج می‌برند. آموزش مهارت در این مناطق می‌تواند منجر به توسعه شود.

ربیعی در خصوص توسعه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر اظهار داشت: مگر کشور به چه میزان به تخصص دکتری نیاز دارد؟ اقتصاد کشور هم‌اکنون بیش از هرچیزی نیاز به تکنیسین ماهر دارد. وی تاکید کرد: فرهنگ کار باید تغییر کند و خانواده‌ها فرزندان خود را به کسب مهارت سوق دهند. جامعه به‌شدت به مهارت شغلی، مهارت زندگی، مهارت گفت و گو و مهارت با هم بودن نیاز دارد.

وی در خصوص کاهش نرخ بیکاری گفت: برای اینکه نرخ بیکاری تک رقمی شود باید به رشد 8‌درصدی برسیم و این در حالی است که هر 1‌درصد رشد به 100هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: ممکن است بتوانیم سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور جذب کنیم اما تردیدی نیست برای رشد اقتصادی به بهره‌وری نیروی انسانی نیز نیازمندیم به طوری که 30‌درصد بهره‌وری باید با تلاش‌های انسانی محقق شود.

وی با اشاره به مسئولان حوزه نخبگان مهارتی در کشور گفت: درخواست دارم انجمن نخبگان مهارتی در کشور ایجاد شود تا بتوان فعالیت نخبگان مهارت را همواره رصد کرد. ربیعی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور توسعه یابد، گفت: برنامه پیگیری نخبگان مهارتی در کشور باید تداوم یابد زیرا امروز بیش از هر چیز نیاز به نهادسازی نخبگان داریم.

ربیعی گفت: رئیس دولت تدبیر و امید در کنار مردم و به‌ویژه در کنار جوانان مهارت‌جو ایرانی است. ایشان می‌دانند مشکل چیست و مسیر توسعه کدام است. وی در پایان گفت: هر مهارت‌جو در کشور باید به مثابه یک رسانه باشد تا بتواند جنبه‌های مثبت مهارت‌جویی را در پیرامون خود به‌درستی تبیین کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3ze5Jboj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه