جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر راه و شهرسازی:

نیاز به ورود ۱۶۰ فروند هواپیمای کوچک به ناوگان هوایی ایران

8 سال پیش ( 1394/11/26 )
 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ظرفیت بسیاری از فرودگاه‌های کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: نیازمند ورود 160 فروند هواپیمای کوچک به ناوگان هوایی هستیم. به گزارش فارس، علی عابدزاده روز گذشته در همایش بین‌المللی توسعه‌ صنعت هوایی و فرودگاهی ایران به تشریح فرصت‌های همکاری در بخش صنایع هوایی پرداخت و اظهار داشت: با آغاز فصل جدید همکاری ایران با کشورهای دنیا در دوره کنونی به دنبال اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و همکاری‌ها همگام با توسعه اقتصاد جهانی هستیم. وی افزود: فرصت‌های جدید به ایران امکان توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل هوایی را داده است و تحقق این امر نیازمند مدرن‌سازی زیرساخت‌های فرودگاهی و صنعت است. 

4648358358585348358357345734573573583535

رئیس سازمان هواپیمای کشوری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دومین کنفرانس چندملیتی در زمینه صنایع هوایی در چند ماه اخیر در ایران گفت: ایران به دنبال باز کردن در‌های اقتصاد خود به سمت اقتصاد دنیای مدرن است؛ توسعه زیرساخت‌های هوایی در این عرصه مورد توجه خاص قرار دارد. عابدزاده با تاکید بر اینکه تلاش کردیم بخش خصوصی را در عرصه صنعت حمل‌و‌نقل هوایی به رسمیت بشناسیم، بیان کرد: ما به نقش و سهم بخش خصوصی برای ورود به عرصه حمل‌و‌نقل هوایی باور داریم و از این موضوع استقبال هم می‌کنیم.

وی به نقش محوری ایران در اتصال ترانزیت هوایی دنیا و موقعیت جغرافیایی این کشور در دنیا اشاره کرد و گفت: فرودگاه امام خمینی(ره) در 30‌هزار هکتار زمین ساخته شده و منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی در این فرودگاه دایر شده و این خود اهمیت بسزایی دارد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: وقتی این دو ناحیه اقتصادی با یکدیگر ترکیب شوند، زمینه توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی فراهم می‌شود. وی افزود: کشور ایران بیش از 80 فرودگاه کوچک و بزرگ و باند فرودگاهی با ظرفیت بالایی دارد که در این عرصه ظرفیت حمل‌و‌نقل فراوانی ایجاد می‌کنند و می‌توانند فرصت‌های همکاری متناسبی با کشورهای دیگر دنیا فراهم کنند. 

عابدزاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که 30‌میلیون مسافر داخلی در سال توسط ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی کشور جابه‌جا شود. وی افزود: در حال حاضر 80‌درصد مسافران حمل‌و‌نقل هوایی کشور از طریق 14 فرودگاه کشور و 20‌درصد بقیه از طریق 50 فرودگاه دیگر کشور جا‌به‌جا می‌شوند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر لزوم توسعه فرودگاهی کشور بیان کرد: به دنبال این هستیم که فرودگاه‌های کوچک در ایران نیز در حمل مسافر فعال‌تر شوند و اگر این فرودگاه‌های کوچک که تعداد آنها هم کم نیست فعال شوند، پول زیادی وارد صنعت حمل‌و‌نقل هوایی کشور می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت‌های سیستم حمل‌و‌نقل هوایی کشور به خوبی استفاده نشده است، گفت: فرودگاه‌ها ابزار کافی برای تجاری‌سازی نداشتند اما با تغییر سیاست‌ها ما به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار برای زیرساخت‌های فرودگاهی و هوایی هستیم. وی بیان کرد: از مهم‌ترین عناصر گسترش‌دهنده صنایع هوایی استفاده از ظرفیت فرودگاه‌های کوچک است که در این باره تلاش کردیم با آزادسازی نرخ‌های حمل‌و‌نقل هوایی توسعه فرودگاهی و صنعت حمل‌و‌نقل هوایی را رونق دهیم. 

عابدزاده گفت: صنعت حمل‌و‌نقل هوایی ما در گذشته نمی‌توانست از خدمات هواپیماهای کوچک و فرودگاه‌های کوچک استفاده متناسبی داشته باشد. رئیس سازمان هواپیمایی افزود: به دنبال این هستیم که با ایجاد پروازهای محلی مسافت‌های فعلی بین شهرهای کوچک را کاهش دهیم و خدمات منطقه‌ای با قیمت‌های سودآور فراهم کنیم. وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بسیاری از فرودگاه‌های کوچک کشور به خوبی استفاده نمی‌شد، اظهار داشت: اگر با مشارکت بخش‌خصوصی بتوانیم هواپیماهای مناسب وارد ناوگان کنیم و فرودگاه‌ها را با سرمایه‌گذاری مستقیم یا خدمات مالی توسعه دهیم، نویدبخش رشد صنعت آینده‌ای نزدیک خواهد بود. 

عابدزاده با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تسهیل فاینانس حمایت می‌کنند، افزود: افزایش ظرفیت فرودگاه‌های کوچک با مشارکت بخش خصوصی و البته شرکت‌های خارجی می‌تواند ارزش افزوده زیادی ایجاد کند و ما از چنین مشارکت‌هایی استقبال می‌کنیم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تحریم‌های صنعت هوایی و بانکی در گذشته تامین مالی را دچار مشکل کرده بود و همکاری با بانک‌های دنیا موانعی داشت. اما امروز فرصتی برای تبادلات اقتصادی فراهم شده که باید از این ظرفیت استفاده شود. 

عابدزاده اظهار داشت: کشور ایران 160 فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت 100 صندلی نیاز دارد که البته این با تقاضای رو به گسترش صنعت حمل‌و‌نقل هوایی منطبق است. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خارجی لیزینگ کننده می‌توانند در ایران با بانک‌های داخل در رابطه با تامین ناوگان هوایی همکاری کنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: این شرایط فراهم است تا با همکاری کشورهای خارجی نخستین مرکز عالی آموزش خدمات هوایی ایجاد شود. 

به گزارش فارس، در این همایش 50 شرکت داخلی و خارجی در حوزه خدمات فرودگاهی، تامین تجهیزات و قطعات و پشتیبانی فنی هواپیما حضور دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lTWZvIAL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه