شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نیاز بخش صادرات

9 سال پیش ( 1393/8/17 )
پدیدآورنده : فاطمه توفیق  

بهره‌وری عاملی برای کسب رفاه و زندگی مناسب برای یک جامعه است. در تمام کشورهای توسعه‌یافته و برخی از کشورهای درحال‌توسعه، سرمایه‌گذاری زیادی در جهات بهبود بهره‌وری در سطوح مختلف انجام می‌دهند. 

اگر این جوامع امروز توسعه روزافزون دارند به دلیل توجه به کیفیت بهره‌وری‌شان در سطح‌های مختلف است. یکی از مواردی که در برنامه‌های توسعه‌ای ما به آن اشاره شده است طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی در راستای بهبود بهره‌وری در نهادهای تخصصی مختلف است. 

بخش صادرات ما یکی از بخش‌های تخصصی است که نقش حائز اهمیتی در راه یافتن به توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و ایجاد تعادل اقتصادی دارد و باید برای این بخش نیز آموزش‌هایی در جهت بهبود بهره‌وری تدوین شود.  امروزه بهره‌وری به‌عنوان یک فرهنگ و یک نگرش به تمام جنبه‌های کار و زندگی مطرح است و بهبود آن، منشا اصلی توسعه اقتصادی است که بر پدیده‌های اصلی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور همچون کاهش تورم، افزایش سطح رفاه عمومی، افزایش اشتغال و.‌.‌. تاثیرات بسیار زیادی می‌گذارد. 

با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ما، با وجود محدودیت در منابع، نوسانات شدید درآمدهای ارزی و کمبود سرمایه قدم برداشتن در راه بهبود بهره‌وری دیگر در حد یک انتخاب نیست و به یک ضرورت تبدیل شده است. 

در برنامه چهارم توسعه نیز به این موضوع اشاره و از آن به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم و اساسی در جهت دستیابی به رشد اقتصادی یاد شده است. در همین برنامه پیش‌بینی شده بود که نزدیک به ثلثی از رشد 8‌درصدی در تمامی بخش‌های اقتصادی از طریق بهبود بهره‌وری حاصل شود. 

در این راستا بخش بازرگانی که 16‌درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، باید مورد توجه قرار گیرد و برای بهبود بهره‌وری در این زمینه برنامه‌های آموزشی مناسبی تدوین شود. 

انجام چنین امر مهمی نیازمند بسیج همه‌جانبه و یکپارچه فعالیت‌ها در راستای ارتقای بهره‌وری در سطح ملی و اقتصادی است. 

با توجه به نقش صادرات غیر‌نفتی در رشد اشتغال‌زایی و قابلیت بالای آن در ایجاد تعادل اقتصادی، باید ذکر کرد که معمولا بنگاه‌های صادراتی از نیروی کار متخصص استفاده می‌کنند و این نیروی کار دائما خود را برای دستیابی به مراتب بهتر از لحاظ دانش و جایگاه به روز می‌کند. 

موضوع مهم در بخش بنگاه‌های صادراتی آموزش به مدیران این بخش‌ها و به‌روز‌رسانی اطلاعات آنها در سطح استاندارد بین‌المللی است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yRFZBxql
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه