جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
استقبال رسمی روحانی از رئیس‌جمهور ویتنام

نگاه ایران به شرق دور

8 سال پیش ( 1394/12/25 )
 

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری‌ها و مناسبات با کشورهای آسیایی است، بر ضرورت توسعه، تحکیم و تقویت روابط همه جانبه ایران و ویتنام تأکید کرد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و ویتنام با بیان اینکه دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها و مسائل سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی، منافع مشترک و نظرات نزدیکی دارند، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها و روابط میان تهران و هانوی وجود دارد که باید از آنها در راستای توسعه مناسبات همه جانبه و منافع دو ملت استفاده کنیم. 

7347345783457343463463473457345783458345357

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور فعال‌تر شده، زمینه‌های گسترش روابط را بررسی و آنها را به اسناد همکاری تبدیل کند، اظهار امیدواری کرد: ایران و ویتنام می‌توانند در یک برنامه پنج ساله رقم مبادلات تجاری خود را به سقف 2 میلیارد دلار برسانند.

روحانی با بیان اینکه سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به گسترش روابط با کشورهای آسیایی و عضو آ. س. آن در کنار بهبود روابط بین‌المللی است، خاطر نشان کرد: توسعه مناسبات با ویتنام با توجه به جایگاه این کشور در آ. س. آن و منطقه شرق آسیا از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در دهه پنجم روابط ایران و ویتنام، این سفر می‌تواند تحرکی برای گسترش همکاری‌ها میان دو کشور باشد، گفت: ایران و ویتنام می‌توانند در تمامی زمینه‌های تجاری و اقتصادی از جمله انرژی، نفت و گاز، کشاورزی، صدور خدمات فنی - مهندسی، صنعت خودرو، شیلات و احداث نیروگاه همکاری‌های خود را ارتقا دهند.

رئیس‌جمهوری رفع موانع مالی و بانکی را نخستین گام در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور برشمرد و با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر میان سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی دو کشور اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش روابط میان بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران دو کشور باشیم.

تاکید بر روابط فرهنگی

رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت ارتقای روابط علمی و فرهنگی ایران و ویتنام اشاره کرد و گفت: انتقال تجربیات، همکاری میان دانشگاه‌های ایران و ویتنام، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی مشترک می‌تواند در تقویت روابط مراکز علمی و فرهنگی دو کشور تأثیرگذار باشد.

همکاری در سازمان‌های بین‌المللی

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران و ویتنام همکاری مشترک خوبی در سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه جنبش عدم تعهد دارند که باید آن را گسترش دهند، اظهارداشت: وزرای خارجه دو کشور باید در زمینه اهداف مشترک از جمله مبارزه با تروریسم رایزنی‌های بیشتری با هم داشته باشند.

رضایت ویتنام از موفقیت‌های ایران

ترانگ تان سانگ، رئیس جمهوری ویتنام نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از مهمان نوازی مسئولان کشورمان گفت: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای و تعامل سازنده با جهان موجب خوشحالی ملت ویتنام شده است و ما انعطاف و مقاومت مردم ایران را به خاطر مجاهدت در دوران تحریم و نیز موفقیت‌هایی که در سال‌های اخیر به‌دست آورده‌اند، تحسین می‌کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rYsl3X94
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه