جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(279)

نوشتن متن سخنرانی

8 سال پیش ( 1394/6/4 )
 

پرسش: مدیر یک شرکت تولیدی هستم که در سال‌های اخیر همزمان با پیشرفت کسب‌و‌کار، بر تعداد کارمندانم اضافه شده است. در همین راستا قصد دارم به مناسبت دهمین سال فعالیت شرکت، مراسمی را برگزار و در آن برای کارمندان سخنرانی کنم. برای نوشتن متن سخنرانی باید چه کار کنم؟

styleText writing speech2

پاسخ کارشناس: نخستین نکته‌ای که به‌عنوان یک سخنران باید مورد نظر داشته باشید، تنظیم زمان سخنرانی است. زمان مناسب برای سخنرانی 20 دقیقه است. کمتر از آن ممکن است کافی نباشد و بیشتر از آن هم می‌تواند ملال‌آور باشد. یک سخنرانی هر قدر هم اهمیت داشته باشد، نباید بیشتر از یک ساعت به طول بینجامد. سخنرانی‌هایی موثر واقع می‌شوند که ایده‌ها و احساسات را با شفافیت بیان کنند. پس نکات مورد نظر خود را به روشنی بیان کنید و از حاشیه‌روی بپرهیزید. 

پیشنهاد می‌کنیم سخنرانی خود را با یک جمله جذاب آغاز کنید تا علاقه و توجه شنوندگان جلب شود. بد نیست به بذله‌گویی و استفاده از لطیفه‌های مناسب هم توجه نشان بدهید. جزییات را حذف کرده و نکات مهم مورد نظر خود را با حرارت و قاطعیت بیان کنید. همچنین از قرار دادن اعداد و ارقام در متن سخنرانی خود بپرهیزید، چون مراسم سالگرد فعالیت شرکت بهتر است مفرح‌تر و جذاب‌تر برگزار شود. متن خود را با لحنی خودمانی و با استفاده از کلمات کوتاه تنظیم کنید. متن سخنرانی خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید در فاصله میان بخش‌های مختلف مکث کرده و نفسی تازه کنید. مهم‌تر از همه این موارد اینکه به یاد داشته باشید سخنرانی روز سالگرد تاسیس شرکت فرصتی برای به  رخ کشیدن دانسته‌های شما و بیان ایده‌های پیچیده‌تان نیست. پس فقط به برقراری ارتباطی صمیمی با کارمندان و تاثیرگذاری بر آنها بیندیشید و بحث درباره طرح‌های پیچیده و اطلاعات مهم را به آینده موکول کنید.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ijLMEoWR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه