دنیای شلوغ و پرکاری است، ساعتهای روز و شب سپری میشود و افراد هر کدام سرشان به کاری و جایی گرم است، اما یک سری کارها در طول شبانه روز از اوجب واجباتند؛ غذا خوردن، حرف زدن، خوابیدن و خیلی امور دیگر. در این بین رستگار میشوید اگر کتاب خواندن را در این لیست روزانه از قلم نیندازید.
شاید بهانه بیاورید که خب یادم میرود کتاب بخوانم یا سرم شلوغ است و وقت ندارم بروم و بگردم و پیدا کنم و بخرم! حالا کسی پیدا شده تا با صبوری و مهربانی با زبانی شیرین به کتاب خواندن شما کمک کند.
خودش میگوید: «تجربه شخصی من در بسیاری موارد حاکی از این بوده که «جماعت کتابنخوان» اگر کتاب در دسترسشان قرار بگیرد، کتاب باب طبعشان و کتابی که با علایق و سلیقهشان همخوانی داشته باشد، اتفاقا خیلی هم کتاب میخوانند و بسیار هم از این تجربه لذت میبرند.»
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سال تا سال فرصت نمیکنید سری به یک کتابفروشی بزنید یا اصلا با «کتابفروشی رفتن» مشکل دارید، شاید «جیره کتاب» بتواند مشکلتان را حل کند. «جیره کتاب» یک سایت با ایدهای هوشمندانه است که توسط جوانی خلاق طراحی شده و شما را آبونه کرده و با یادآوری اینکه باید کتاب بخوانید بهصورت ماهانه یک کتاب از طریق پست برای شما ارسال میکند.
اما بهانه نوشتن این ستون نه معرفی جیره کتاب که معرفی یک همکاری و مشارکت خلاقانه بین شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و جیره کتاب است.
شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا که در زمینه استارتاپها و مفاهیم تازه نوآوری در دنیا، پیش از این سمینارها و دورههای آموزشی زیادی برگزار کرده و یکی از فعالیتهای اصلیاش گام نهادن در آموزش و فرهنگسازی جامعه نوآور و خلاق کشور است امروز با این همکاری قصد دارد فرهنگ مطالعه را در بین علاقهمندان به کتاب بالاتر ببرد.
رضا شکیبانیا مدیر توسعه کسبوکار شرکت ارتباط فردا در این خصوص به «فرصت امروز» میگوید: دغدغه خواندن کتاب برای همه ما یک مسئله است، سایت جیره کتاب که پس از چند سال فعالیت در خصوص برطرف کردن این دغدغه موفقیتهای بسیاری به دست آورده امروز دریچهای شده تا ارتباط فردا هم برای این مهم قدمی بردارد.
شکیبانیا تصریح میکند: سعی داریم با حمایت از جیره کتاب و با در دست داشتن منابع و ارتباطاتی که داریم مطالعه کتاب را به یکدیگر هدیه کنیم، به این شکل میتوانیم چند هدف مشترک و همزمان را دنبال کنیم.
ابتدا این سایت و ایده خلاقانه بیشتر به اهالی کتاب معرفی میشود و در مرحله دوم هزینهای که ما برای تبلیغات و برندینگ ارتباط فردا صرف میکنیم در راستای یک مسئولیت اجتماعی خرج میشود و ذهنیت مخاطبان مارا مثبت میسازد. در نهایت میتوانیم مطالعه کتاب را به یکدیگر هدیه کنیم و با استفاده از این سیستم به خوانش بیشتر کتاب مخصوصا در بین قشر نوآور و کتابخوان جامعه کمک کنیم.