معرفی کردن برندتان به مردم میتواند موجب جلب نظر آنها شود، اما چنانچه امکان تجربه محصولات و خدمات برند خود را به آنان ارائه کنید احتمال موفقیتتان چند برابر میشود. مشکلی که همواره در این بخش بروز میکند مسائل و مشکلات مالی است. این موضوع عموما در حوزه وظایف و اختیارات مدیر مالی شماست تا از شما بخواهد جهت آشنایی مردم با محصولات و خدمات شما و همچنین افزایش فروش اقدام به ارائه نمونههای رایگان از محصولات خود کنید. بسیاری این سوال را مطرح میکنند که آیا این روش سودمند است یا خیر.
به نظر میرسد بهترین راه استفاده از این ایده به روشهای مختلف از قبیل ارائه نمونه برای محصولات و خدمات است. در این روش باید به بخشی از مشتریان اجازه دهید تا نمونه محصولات شما را تجربه کنند و بخشی دیگر را از نمونههای مذکور دور نگه دارید و سپس نتیجه را بررسی کنید.
ایده
شرکتهای تولید عطر و ادکلن که معمولا به هنگام معرفی محصولات جدید خود نمونههایی از آنها را در اختیار مشتریان قرار میدهند، به روشهای مؤثری جهت فروش نمونههای خود به مشتریان دست یافتهاند. هر دو برند Penhaligon و Ormonde از بستهبندیهای کوچک استفاده میکنند. مجموعه نمونههای برند Penhaligon در یک بستهبندی زیبا و قابل استفاده و نه مانند یک جعبه سیگار ارائه میشود.
قیمت این نمونهها بسیار مناسب بوده و مشتریان احتمالی این محصول میتوانند با پرداخت قیمت بسیار کمتری نسبت به یک بطری 50ml پیش از خرید کالای اصلی، با استفاده از نمونههای کوچکتر نسبت به رایحه مورد نظر خود تصمیمگیری کنند. بستهبندیهای کوچک بسیار جذاب و قابل قبول بوده و به همین دلیل مشتریان را به خرید خود ترغیب میکند که این موضوع کمک شایانی به فرآیند فروش نمونههای شما خواهد کرد.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* مردم عادت دارند که نمونه محصولات را به صورت رایگان دریافت کنند، بنابراین به منظور فروش نمونهها به افراد و حصول اطمینان از این موضوع که آنها حس خوبی نسبت به برند شما داشته باشند، مجموعه نمونههایی که عرضه میکنید باید جذاب و ارزشمند باشند.
* چنانچه نمونههای شما بهخوبی معرفی و بستهبندی شده باشد، مشتریان آنها را به منظور هدیه دادن خریداری خواهند کرد.
* شما میتوانید با قراردادن کوپنهای تخفیفی در داخل جعبه نمونهها، مشتریان خود را برای مراجعه مجدد به فروشگاهتان تشویق کنید.