دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینی بانوان و مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار آغازی بر پایان انتقادها از دولت در حوزه زنان است. سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت، با بیان این مطلب افزود: امروز بزرگ‌ترین مشکل ما بیکاری است و نمایشگاه امسال با هدف ایجاد نهضت کارآفرینی و اشتغال برپا شده است و فعالان زیادی در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: ما در نمایشگاه امسال یک گذرگاه کارآفرینی و اشتغال تدارک دیده‌ایم که در بخشی از آن فضایی برای راهنمایی بانوانی که سرمایه چشمگیری ندارند اما می‌خواهند کسب‌وکار جدیدی را آغاز کنند، در نظر گرفته شده است. در این فضا غرفه‌های مشاوره و راهنمایی کسب‌وکار و غرفه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برپاست تا برای پا گرفتن و تأمین مالی این زنان تسهیلات لازم را فراهم کنند. جلودارزاده ادامه داد: در بخش دیگری از گذرگاه کارآفرینی و اشتغال، شرکت‌های تعاونی و صنایع کوچک و متوسط مستقر هستند و متخصصان آنها مشاوره‌های لازم را درباره چگونگی راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی به مراجعان می‌دهند.

وی درباره ایده‌های نو و کسب‌وکارهای جدید هم گفت: 15 غرفه ویژه در این خصوص دایر شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان و موسساتی که به خریدوفروش ایده می‌پردازند، بتوانند ایده را به سرمایه تبدیل کنند. این شرکت‌ها می‌توانند براساس مهارت‌ها و توانایی‌های مالی و فنی هر کدام از بانوان مراجعه‌کننده، روش‌هایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به آنها پیشنهاد دهند.

جلودارزاده در ادامه با اشاره به حضور 18 صندوق حمایتی، متشکل از وزارتخانه‌های مختلف کشور در این نمایشگاه، اظهار داشت: بانک‌های مختلفی از جمله بانک توسعه تعاون و صنعت و معدن برای حمایت از کمپین زنان کارآفرین در این نمایشگاه دایر شده است. وی ادامه داد: زنان کارآفرین ایرانی در نمایشگاه امسال در 30 گروه کالایی فعالیت می‌کنند و شیوه‌های مدیریت کسب‌وکار خود را به نمایش می‌گذارند. این موضوع علاوه بر ایجاد هم‌افزایی بین بانوان می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری زنان با دولت و بخش‌خصوصی در زمینه‌های مختلف باشد.

رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینی بانوان در ادامه از تمامی صنعتگران، هنرمندان، رسانه‌ها و مردم ایران دعوت کرد در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از زنان علاقه‌مند دعوت کرد درصورتی‌که فکر می‌کنند نیاز به ایده‌های جدید در حوزه اشتغال دارند از نمایشگاه بازدید کنند.

تبلیغات پاشنه آشیل نمایشگاه پیشین

وی مشکل اصلی نمایشگاه پیشین نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار را نبود تبلیغات کافی عنوان کرد و گفت: متأسفانه رسانه‌ها به حوزه زنان آنچنان که باید و شاید توجه نمی‌کنند حال آنکه مشارکت زنان و اشتغال پایدار آنان یک موضوع ملی است و از رسانه‌ها انتظار داریم به آن به‌عنوان یک موضوع ملی نگاه کنند و بیش از پیش در انعکاس این رویداد بکوشند. جلودارزاده ادامه داد: هر چقدر چهار رکن بخش‌خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و دولت هماهنگ‌تر و با برنامه‌تر کار کنند جامعه ما در رفاه بیشتری قرار می‌گیرد و فاصله‌های طبقاتی روزبه‌روز کمتر خواهد شد. در این نمایشگاه تلاش کرده‌ایم این چهار رکن را کنار یکدیگر قرار دهیم و برهمین اساس بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که به‌نوعی در اشتغال زنان ایفای نقش می‌کنند در این نمایشگاه حضور جدی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان ایرانی هم‌اکنون نقش قابل توجهی در تولید ملی کشور دارند، گفت: متأسفانه نقش آنان ملموس نیست و همین مسئله باعث شده که بسیاری در خارج از مرزهای ایران درخصوص گردش اقتصادی ایران انگشت به دهن بمانند. رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینی بانوان در ادامه ابراز امیدواری کرد باید کوشید به جای آنکه سیاست بر اقتصاد کشور تأثیر بگذارد، اقتصاد بر سیاست تأثیر‌گذار باشد چرا که در این صورت است که تولید ملی کشور هر روز بهتر از دیروز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم این نمایشگاه می‌تواند فاصله مان را با دنیا کم کند و کاری کند زن ایرانی در عرصه‌های تولید و کارآفرینی بیشتر بدرخشد. در واقع باید بگویم که هدف از برگزاری نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در درجه اول ایجاد فرصت شغلی و در درجه بعد، تأمین معاش زنان است؛ به‌گونه‌ای که بتوانند محصولات خانگی‌ خود را به نحوی مناسب و بدون بهره‌کشی عرضه کنند.

ایجاد شبکه‌ای منسجم بین زنان کارآفرین و زنان مستعد

وی گفت: باید در همکاری با سایر بخش‌های اجرایی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند، برای ایجاد زمینه بهره‌برداری مناسب وارد عرصه شد. نمایشگاهی که امسال دومین دوره آن را برگزار می‌کنیم، با این هدف شکل گرفت و فکر می‌کنیم در سال اول، موفق بود و در سال دوم، قطعاً موفق‌تر عمل خواهد کرد تا شبکه ارتباط قوی و منسجمی میان زنان کارآفرین و زنان مستعدی که علاقه‌مند به کارآفرینی هستند، ایجاد شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lfRBuGAE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه