نمایشگاه فیتور به دلیل سابقهای که دارد در بازارهای گردشگری دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیتها و حضور در بازار رقابت جهانی است. به گزارش خبرگزاری میراث آریا، مرتضی رحمانیموحد، معاون گردشگری در نشست هماندیشی و معرفی برنامههای نمایشگاه بینالمللی فیتور 2015 با اشاره به همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در انجام اقدامات حضور ایران در این نمایشگاه گفت: حضور در نمایشگاههای بینالمللی بهعنوان راهکاری برای معرفی جاذبهها و ظرفیتها و عرصهای برای بازاریابی بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه حضور قوی و مستمر در نمایشگاههای بینالمللی نشانه بازارداری است، تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران در قالب دفاتر خدمات مسافرتی در سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی فیتور حاضر میشود اما موضوع کلیدی این است که ما میخواهیم بهعنوان یک پنجره واحد، ایران را به دنیا معرفی کنیم. رحمانیموحد با تقدیر از فعالان بخش خصوصی که نسبت به حضور در نمایشگاه فیتور اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: این نمایشگاه به دلیل سابقهای که در بازارهای گردشگری دنیا دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیتها و حضور در بازار رقابت جهانی است.
معاون گردشگری همچنین به معرفی صنایعدستی در نمایشگاه فیتور اشاره کرد و گفت: صنایعدستی بهعنوان یکی از محصولات نفیس کشور ما جاذبههای بسیاری برای گردشگران دارد که باید بیش از پیش در معرفی این آثار برنامهریزی شود. وی خطاب به شرکتهای خدمات مسافرتی حاضر در نمایشگاه فیتور، تصریح کرد: باید همچون سالهای گذشته بهعنوان یک پیکر واحد و مجموعه متحد، زیر چتر جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور حاضر شویم.