پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس هر کشوری نماد اقتصادی یا بهتر بگوییم دماسنج اقتصادی آن کشور است. با نوسانات مختلف ممکن است سرمایه‌ها از این بخش خارج شود و رنگ قرمز به خود بگیرد. ورود به بورس کار ساده‌ای نیست و مستلزم گذر از فیلترهای گوناگون است. هر کسی هم وقت و حوصله کافی در اختیار ندارد که بتواند روی این موضوع متمرکز شود. به همین دلیل بورس کشورها کارگزارانی را برای خود تعریف کردند تا سرمایه‌گذاران بتوانند بسیار راحت‌تر وارد این جریان شوند و در سبز شدن و همچنین رشد اقتصادی کشورشان سهیم باشند. کارگزاری‌ها وکیل و نماینده تام‌الاختیار برای خریدوفروش سهام هستند و بدون واسطه آنها هیچ‌کس نمی‌تواند در تالار بورس خریدوفروش کند. اگر شما هم یک شرکت کارگزاری را تأسیس کرده‌اید و قصد دارید از این پس از این راه امرار معاش کنید، باید بدانید که کار پرمسئولیتی را انتخاب کرده‌اید.

3423576576598

به کار خود رسمیت ببخشید

نخستین قدمی که در این راه باید بردارید استخدام چند کارشناس خبره در حوزه بورس اوراق بهادار است. در گام بعدی باید وظیفه کارکنان دیگر را نیز مشخص کنید و به آنها بگویید که كارگزاران اشخاصی هستند كه نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را در بورس بازی می‌كنند. آنها در این نقش وظیفه یافتن خریدار برای فروشنده و فروشنده برای خریدار را بر عهده دارند. به عبارتی آنها عامل تطابق عرضه و تقاضا هستند و به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. خریدوفروش سهام شرکت‌های بورسی در بازار، فقط توسط کارگزاران رسمی سازمان بورس اوراق بهادار امکان‌پذیر است و این مسئله موجب شفافیت معاملات بازار می‌شود. پس باید در کار خود نهایت دقت را داشته باشند. شاید مسئله مسئولیت سنگینی که در بالا به آن اشاره شد در همین جا باشد. «تنها کارگزاران رسمی می‌توانند معامله انجام دهند» این موضوع هم کار شما را سخت می‌کند و هم راحت. راحت از این منظر که خیال‌تان آسوده است که تعداد رقبای شما محدود و مشخص است، اما سخت از این نگاه که چگونه باید مشتری و سرمایه‌گذار را به سمت خود بکشانید.

سرعت عمل داشته باشید

بیشتر افراد به دلیل عدم اطلاع از شرایط بورس اوراق بهادار و همچنین چگونگی وضع معاملات از ورود به آن خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند به خیابان استانبول یا فردوسی بروند و سرمایه‌گذاری خود را در بخش ارز حاکم کنند. درحالی‌که بورس می‌تواند سود بیشتری آن هم با نوسان کمتر به آنها ارائه دهد. این وظیفه شماست که بتوانید سرمایه‌گذاران را قانع کنید کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است.

کار شما در سه بخش سرمایه‌گذاری و خدمات کارگزاری، خدمات مالی و تأمین مالی خلاصه می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در بخش سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنید، خریدوفروش اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار به نمایندگی از طرف اشخاص یا به حساب خود است. شما باید آنقدر در خریدوفروش سرعت عمل داشته باشید که همه سرمایه‌گذاران شما را برای راهنمایی سرمایه انتخاب کنند. در بخش دوم نیز باید بدانید که ارائه مشاوره و راهنمایی به شرکت‌ها به منظور نحوه عرضه سهام آنها برای فروش در بورس اوراق بهادار، راهنمایی شرکت‌ها در مورد طرق افزایش سرمایه و انجام بررسی‌های مالی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات و نظرات مشورتی به سرمایه‌گذاران از دیگر وظایف شماست پس آنها را به بهترین شکل انجام دهید. در بخش آخر نیز می‌توانید با مجوز سازمان از تسهیلات این حوزه بهره‌مند شوید و اقدام به ایجاد شعبه و نمایندگی کنید.

معیارهای انتخاب سرمایه‌گذاران

معمولا سرمایه‌گذاران دائمی بورس هر کدام با کارگزار معینی کار می‌کنند. به غیر‌ از کارگزارانی که به تازگی مجوز مشاوره و سبدگردانی دریافت کرده‌اند، سایرکارگزاران اجازه ارائه مشاوره به سرمایه‌گذاران را ندارند، بنابراین برای آنها تفاوتی نمی‌کند که سرمایه‌گذار چه سهمی بخرد و بفروشد، آنها تنها کارمزد خود را دریافت خواهند کرد. در‌ ‌نتیجه این سرمایه‌گذار است که باید با توجه به موارد خاصی که در ادامه آمده است، کارگزار خود را انتخاب کند. پس فعالیت خود را طوری آغاز و اداره کنید که انتخاب نهایی سرمایه‌گذاران شما باشید. همه نسبت به سرمایه‌ای که در اختیار دارند می‌خواهند بیشترین سود عایدشان شود. افرادی که در زمینه بورس وارد می‌شوند روی این موضوع حساسیت بیشتری دارند. در نتیجه شما باید قابلیت انجام سریع سفارش مشتری، داشتن اطلاعات مربوط و كافی را داشته باشید و از سیستم‌های داخلی مناسب استفاده کنید. در مرحله بعد نیز حجم سرمایه سرمایه‌گذار مورد توجه قرار می‌گیرد که شما برای چه میزان سرمایه قرار است خود را به زحمت بیندازید. اگر می‌خواهید در این بخش موفق باشید و همه برای ورود به دفتر شما صف بکشند این کار را با افزایش نیرو در دفتر کار خود انجام دهید.

برای اینکه بتوانید به مشتریان یا سرمایه‌گذاران بیشتری پاسخ دهید تعداد کارشناسان خود را در دفتر کارگزاری افزایش دهید. به این دلیل که ممکن است تعداد مراجعان بسیار زیاد باشد و شما برای اینکه بتوانید پاسخگوی نیاز مشتریان باشید آنها را براساس سرمایه‌ای که در اختیار دارند اولویت‌بندی کنید. اما اگر نیروهای خبره را برای سرمایه‌های کلان قرار دهید و نیروهای کارشناس را در بخش سرمایه کمتر جای‌گذاری کنید، می‌توانید پاسخ سرمایه‌گذاران زیادی را بدهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j7K9k1NA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه