جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
لاریجانی در آخرین نشست خبری در مجلس نهم:

نظر شورای نگهبان به بعد از انتخابات تسری نمی‌یابد

8 سال پیش ( 1395/3/6 )
 

علی لاریجانی در آخرین كنفرانس خبری خود به‌عنوان رئیس مجلس، از رفاقتش با محمدرضا عارف و اختلاف‌نظرش درباره پرونده خانم مینو خالقی با شورای نگهبان صحبت كرد.

لاریجانی در آخرین نشست خبری خود در مجلس نهم ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در چهار سال گذشته اطلاع‌رسانی مفیدی از پارلمان به مردم داشته‌اند، به سوالات متفاوت آنها پاسخ داد. یكی از این سوال‌ها درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات اخیر مجلس شورای  اسلامی بود.

نظر شورای نگهبان  به بعد از انتخابات تسری نمی‌یابد

با توجه به نظر شورای نگهبان، تردیدهای زیادی درباره صدور اعتبارنامه خانم خالقی وجود دارد. لاریجانی دراین‌باره به اختلاف‌نظرش با شورای نگهبان اشاره كرد و گفت: باید به انتظامات قانونی کشور پایبند باشیم، نظر من این است که چون قانون با صراحت برای اظهارنظر شورای نگهبان وقت گذاشته این مسئله نمی‌تواند به بعد از انتخابات تسری پیدا کند، هرچند تفسیر شورای نگهبان متفاوت است و معتقد است که نظارت استصوابی بعد از انتخابات هم می‌تواند وجود داشته باشد.

لاریجانی افزود: در دیدار با رهبری هم این موضوع را مطرح کردم که تفاوت نظری بین ما و شورای نگهبان وجود دارد؛ از هیأت حل اختلاف قوا هم خواستیم که اظهار نظر کند، منتها گویا نظرشان به نظر شورای نگهبان نزدیک‌تر بود.

به اعتقاد من اظهارنظر شورای نگهبان درباره فرد مربوط به زمان قبل از انتخابات است اما نظر شورای نگهبان این است که نظارت استصوابی به بعد از انتخاب هم مربوط می‌شود و این مسئله باید در آینده بسامان شود.

خبرنگار دیگری از رئیس مجلس درباره قرار گرفتنش در لیست امید از شهر قم سوال کرد که لاریجانی تأکید کرد: من تقاضایی نکردم کسی من را در لیستی قرار بدهد، نه لیست امید و نه غیر‌امید. من مستقل آمدم. در انتخابات هم هر کسی به میل خودش این لیست را گذاشته. بنابراین ما در هیچ زمینه‌ای با هم حسابی نداریم.

او متذکر شد: این مشی ماست که در فضای فعلی کشور با میانه روی تلاش کنیم کشور را با عقلانیت اداره کنیم. این سازوکار به نفع کشور است و هر کسی قبول کند از هر گرایشی که باشد روی سر ما جا دارد.

لاریجانی یادآور شد: این مناقشات که ریشه برخی از آنها در تاریخ است، در زمان حال به حل مسائل کمک نمی‌کند. هر کسی می‌تواند عقاید خودش را داشته باشد. اما بیاییم در مسائل اساسی کشور هم افزا و همفکر باشیم، این مشی ما است. ما مشی روشنی داریم و هر کسی این مشی را داشته باشد از هر گروهی از همکاری ما برخوردار است و مورد علاقه ماست.

با عارف رفیقم

سوال دیگر خبرنگاران، درباره رئیس بعدی مجلس شورای اسلامی بود. پیش‌بینی‌ها از رقابت محمد رضا عارف و لاریجانی برای ریاست مجلس حکایت دارد. لاریجانی در این باره گفت: خیلی در این زمینه حساس نباشید اگر یکی دو روز صبر کنید مسئله حل می‌شود.

لاریجانی تأکید کرد: توجه داشته باشید که ساختار داخلی مجلس کاملا دموکراتیک است. ما هم باید متوجه باشیم که از این ساختار عبور نکنیم. ما در داخل مجلس روش داریم و نمایندگان افراد خبره‌ای هستند. آنها نباید احساس کنند که از بیرون مجلس دارد فشاری وارد می‌شود، این مسئله روند و مکانیزمی دارد.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که آیا در این مورد با عارف گفت‌وگویی داشته؟ گفت: نه؛ ما سلام و علیک داریم و رفیق هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JpfGM850
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه