جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی:

نرخ 1155 تومانی خرید تضمینی گندم منطقی نیست

9 سال پیش ( 1393/7/6 )
 

با توجه به اینکه نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال آینده 1155 تومان تصویب شده، رییس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی تصریح کرد: این نرخ منطقی نیست و اگر برای کاهش سطح زیرکشت گندم این نرخ اعلام‌شده، اقدامی غیراخلاقی است.
مسعود اسدی گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم گندم برای کشاورزان حداقل 1300 تومان است، قیمت مصوب اعلام شده از سوی دولت برای خرید تضمینی این محصول به ضرر کشاورز بوده و به نظر می‌رسد قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گندم بیشتر بوده است.
وی افزود: انتظار می‌رفت دولت درصدی را به قیمت اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی که بالاتر از قیمت مصوب بوده است، بیفزاید، اما برخلاف انتظار، نرخ مصوب 1155 تومانی برای خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم تصویب‌شده که نامعقول و غیرمنطقی است.

در انتظار کاهش محسوس سطح کشت گندم
رییس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور ادامه داد: با این نرخ مصوب امسال باید در انتظار کاهش محسوس سطح زیرکشت گندم باشیم که در پی آن واردات این محصول نیز همچنان روند فزاینده خود را ادامه خواهد داد.
اسدی گفت: براساس قانون، دولت هر ساله موظف است پیش از آغاز فصل کشت، نرخ خرید تضمینی انواع محصولات کشاورزی را اعلام و حداقل به میزان تورم رسمی کشور به آن اضافه کند، اما امسال این قانون رعایت نشده و مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور اعتراض خود را نسبت به این نرخ اعلام می‌کند.
وی متضرر اصلی اعلام نرخ تضمینی نامناسب گندم را دولت دانست و تصریح کرد: براساس آمارهای دریافت‌شده از سراسر کشور، کشاورزان به دلیل نارضایتی از این نرخ تضمینی اعلام شده، درصدد کاهش سطح زیرکشت محصول خود هستند و مسئولیت هرگونه واردات بی‌رویه گندم در سال پیش‌رو، ناشی از کاهش میزان تولید و سطح زیرکشت این محصول برعهده دولت است.

پایین آوردن نرخ گندم برای کاهش سطح غیراخلاقی است
رییس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور به ایسنا گفت: اگر دولت و وزارت جهاد کشاورزی با اعلام کردن این نرخ خرید تضمینی پایین بخواهد سیاست خود را در راستای کاهش سطح زیرکشت گندم و حفظ منابع آبی اجرایی کند، این نوع رفتار و عملکرد غیراخلاقی و غیرقانونی است، زیرا اگر درصدد حفظ منابع ‌آبی و کاهش سطح زیرکشت گندم برای اجرای سیاست‌های کشور هستیم می‌توانیم از روش‌ها و راهکارهای مناسب جایگزین‌ دیگری استفاده کنیم.
اسدی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست برای کاهش سطح زیرکشت گندم، نرخی معادل قیمت تمام شده این محصول برای کشاورز با درنظر گرفتن حداقل سود یا کمی پایین‌تر از آن را اعلام کند تا سطح زیرکشت این محصول در راستای سیاست‌هایش کاهش یابد که با توجه به این سیاست 1350 تومان، حداقل قیمتی است که می‌توانست تصویب و ابلاغ شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xw8F2tpo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه