پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نخست‌وزیر مجارستان مذاکره با معاون اول رئیس‌جمهوری ایران را جالب‌ترین و پربارترین مذاکرات تجربه کاری خود توصیف کرد و گفت: مطمئن هستم ثبات منطقه بدون حضور فعال ایران امکان‌پذیر نیست. به گزارش ایرنا، ویکتور اوربان پس از امضای هشت سند همکاری بین ایران و مجارستان در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعد آباد تهران افزود: روابط جدیدی بر همکاری‌های دوجانبه آغاز شده است.  اوربان گفت: شاید شما اطلاع نداشته باشید اما نکته‌ای که برای ما مجارها مهم است این است که نخستین آثار تاریخی مجارستان به زبان‌های فارسی و عربی است. 

8646362346347437358468957076670

نخست‌وزیر مجارستان با بیان اینکه ما به اسم احترام به فرهنگ به کشور ایران آمدیم، افزود: کشور مجارستان احترام به مرزها را دنبال می‌کند. وی با اشاره به اینکه ایران به علت تحریم‌ها از جریان تجارت بین‌المللی دور شده بود، تأکید کرد: ما علاقه‌مندیم که این وضع غیرعادی را از بین ببریم. اوربان افزود: به جمهوی اسلامی ایران تبریک می‌گویم که در این تحریم‌ها توانست دوام آورد. وی با بیان اینکه مذاکرات بسیار خوب و مفیدی داشتیم و اسناد مهمی را امضا کردیم، تصریح کرد: امروز به‌عنوان یک فرد باتجربه اعلام می‌کنم که یکی از جالب‌ترین و پربارترین مذاکرات را پشت سر گذاشته‌ام.

نخست‌وزیر مجارستان تأکید کرد: ما مجاری‌ها احساس خوبی در زمان اقامت خود در ایران داریم و معتقدم که روابط و خط مشی جدیدی در همکاری‌های دوجانبه آغاز شده است. اوربان با بیان اینکه معتقدم گام اولی را که امروز برداشتیم تنها زمانی می‌تواند به سرانجام برسد و کارایی داشته باشد که جوانانی که پس از ما می‌آیند نیز آن را ادامه دهند، تصریح کرد: مجارستان قاطعانه خواستار برقراری ارتباط بین جوانان ایرانی و مجاری است. وی اظهار امیدواری کرد: این جوانان گام‌های بعدی را نیز برپایه دوستی بردارند.

نخست‌وزیر مجارستان به حضور بیش از یک هزار و 115 دانشجوی ایرانی که در مجارستان در حال تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: این دانشجویان در آینده باعث تحکیم روابط بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان می‌شوند و این دو کشور را به هم پیوند می‌دهند. اوربان پیشنهاد داد این همکاری‌ها ابعاد بیشتری پیدا کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2NsiDFMI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه