دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

نحوه ساخت چکش‌های بصری

9 سال پیش ( 1394/5/17 )
پدیدآورنده : بهروز لطفیان  

چکش‌های بصری به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1-‌ چکش‌های بی‌ربط (مورد استفاده شرکت‌های پیشرو)
2-‌ چکش‌های مرتبط (مناسب شرکت‌های دنباله‌رو)
3‌- چکش‌های مخفی (معمولا خصوصیتی از کالا یا خدمات برند شماست)

در ادامه به تعاریف این سه نوع چکش و نحوه ساخت آنها اشاره می‌کنیم.

چکش‌های بی‌ربط

در این چکش شرکت‌ها معمولا از المان‌های بی‌ربط به برند استفاده می‌کنند. این نوع چکش بصری اثر‌گذاری کوتاه‌مدت خود را دارد ولی در بلند‌مدت اثربخشی آن کم می‌شود مگر اینکه کمپین‌های تبلیغاتی بلند‌مدتی را برای آن طرح‌ریزی کنید. مانند پری دریایی برند استارباکس.

چکش‌های مرتبط

چکش‌های مرتبط عملکرد بهتری در انتقال مفهوم برند دارند مانند «نی داخل پرتقال» برند آبمیوه تروپیکانا . این چکش اگر با میخ گفتار مناسبی همراه شود موفقیت آن برند بسیار زیاد خواهد بود، میخ گفتار تروپیکانا «آبمیوه ما از کنسانتره ساخته نشده» است.

چکش جاسازی شده

این چکش که بسیار کارآمدتر از دو نوع قبل است معمولا بدون نیاز به کمپین‌های تبلیغاتی طولانی مدت اثرگذاریش را دارد لذا اگر پول کافی برای تبلیغات ندارید این چکش می‌تواند شما را برای مقابله با غول‌های صنعت خود تجهیز کند. نمونه‌ای از این نوع چکش عبارت است از بند ساعت رولکس یا کف قرمز کفش‌های کریستین لوبوتین. توصیه می‌شود برندهایی که اول بازار خود نیستند به‌جای استفاده از علامت تجاری از چکش بصری استفاده کنند.

چگونه یک چکش بصری ساخته می‌شود؟

به 10 طریق می‌توانید چکش بصری مناسبی را برای سازمان خود به‌وجود آورید.

1-‌ شکل: مانند M برند مکدونالد
2-‌ رنگ: مانند رنگ زرد فیلم‌های عکاسی کداک
3-‌ محصول: مانند بند ساعت رولکس
4-‌ بسته‌بندی: مانند شکل شیشه خاص آب انار پوم
5-‌ کاربرد: مانند آهسته ریخته شدن کچاپ هاینز
6-‌ بنیانگذاران: مانند نماد شرکت کی‌‌اف‌سی
7-‌ نمادها: مانند علامت دهن‌کجی برند نایکی
8-‌ ستارگان: مانند استفاده شرکت اکسنچر از تایگر‌وود
9-‌ جانوران: مانند موش والت‌دیسنی
10-‌ میراث گذشته

در مباحث آینده به خصوصیت هر کدام از این 10 آیتم می‌پردازیم.

* کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nu7dDYVg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه