پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

53424245356412452521242523525

در حالی که در روزهای ابتدایی مهر ماه با روند رو‌به‌رشد اما کند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رو‌به رو بودیم، روز گذشته بار دیگر تالار شیشه‌ای قرمز‌‌پوش شد و بازار سهام شاهد افت دسته‌جمعی نماگرهای منتخب و افت ۸۰ واحدی شاخص کل بود و نتوانست در آخرین روز معاملاتی هفته سهامداران را با دست پر راهی تعطیلات آخر هفته کند. به نظر می‌رسد نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های عملکرد نیمه نخست شرکت‌های فعال در بورس از سویی و انتشار اخبار مثبت پیرامون دو گروه مورد توجه سهامداران یعنی خودرو و حمل‌و‌نقل مبنی بر پرداخت یارانه بر صنعت خودرو در کنار افت چشمگیر سهام شرکت‌ها طی چند وقت اخیر از سوی دیگر موجب سردرگمی شاخص کل شده است. این شایعات در حالی میان اهالی بازار دهان به دهان می‌گردد که انتظار می‌رود گزارش‌های شش‌ماهه نامطلوبی از سوی این گروه‌ها منتشر شود. کشاکش این شایعات و گزارش‌ها می‌تواند روی شاخص کل در روزهای آینده تاثیر مهمی بگذارد.

ادامه معاملات بلوکی

روز گذشته معاملات بلوکی برخی حقوقی‌های بزرگ در بازار همچنان ادامه یافت هر‌چند حجم معاملات بسیار اندک بود. طی معاملات روز گذشته بیش از 38‌میلیون سهم در نماد معاملاتی «رفاه» به ارزش 11‌میلیارد تومان از سوی حقوقی در بازار پایه فرابورس به طور یکجا به یک خریدار حقوقی دیگر واگذار شد. در نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز بیش از 8‌میلیون سهم به ارزش 3‌میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد. در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، بانک پاسارگاد و بانک ملت نیز هر یک به میزان 5‌میلیون سهم از سوی حقوقی خود با معاملات درون گروهی روبه‌رو شدند. در فرابورس اما نماد معاملاتی حق‌تقدم خرید سهام بیمه دی شاهد عرضه یک جای این اوراق و خرید آن از سوی سهامدار عمده بود. در این نماد معاملاتی 582‌میلیون و 791‌هزار سهم سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بیمه دی به ارزش هر سهم 52 ریال در حالی به مالکیت سهامدار حقوقی درآمد که این سهم در آخرین سابقه معاملاتی خود به ارزش 247 ریال به ازای هر سهم قیمت خورده بود. در این نماد معاملاتی شاهد اعتراض سهامداران مبنی بر حراج حق تقدم سهام بیمه دی از سوی سهامدار حقوقی بودیم.

گزارش‌های مناسب گروه دارویی

روز گذشته دارویی‌ها و برخی از شرکت‌های قندی پیشرو نوسانگیران در روز منفی شدن شاخص‌ها بودند. در گروه دارویی‌ها انتظار برای انتشار گزارش‌های شش ماهه مناسب و در گروه قندی‌ها انتظار برای افزایش نرخ دلار و آثار مثبت ناشی از واردات شکر خام بهانه‌ای برای موج‌سواری سهامداران کوتاه‌مدت شده است. در نماد معاملاتی فولاد خوزستان نیز صحبت‌ها بر سر مدیرعامل جدید این شرکت درحالی همچنان ادامه دارد که کاهش خیره‌کننده سود عملکردی این شرکت در قیاس با سال‌های گذشته باعث ایجاد نگرانی‌های بسیار در این شرکت برخوردار از مزیت صادراتی شده است.

معاملات کم حجم گروه بانک

در گروه بانک، معاملات بازار بورس به‌شدت کم‌حجم و بی‌جان انجام شد و معاملات این گروه با روندی نزولی مواجه بود و در پایان معاملات تمام نمادها در بازه منفی قرار گرفتند. بانک پارسیان یکی از سهم‌هایی است که مدت طولانی متوقف شده و برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده جهت تصمیم‌گیری درخصوص برنامه افزایش سرمایه یکی از دلایل توقف این نماد بوده است، چرا که بانک پارسیان در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 15,840‌میلیارد ریال به 23,760‌میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهد.

خبرهای مثبت در گروه خودرو

در گروه خودرو همسو با روند بازار، معاملات نزولی و کم‌حجم انجام گرفت به‌طوری‌که کمک‌فنر ایندامین، مهندسی صنعتی روان فناور و تولید محور خودرو تنها نمادهای مثبت گروه در پایان معاملات بودند و با معامله 29‌میلیون سهم، پارس خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. براساس ابلاغیه بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز قرار شد تا تسهیلات خودرو معادل 60درصد خودروی ایرانی خریداری شده توسط متقاضی و تا سقف 15‌میلیون تومان، بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با سود 21‌درصد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

معاملات منفی در گروه انبوه‌سازی

در گروه انبوه‌سازی معاملات منفی بود و در پایان معاملات شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب و سخت‌آژند نمادهای مثبت گروه بودند. در حالی رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان چند روز پیش به موافقت بانک مسکن با پرداخت تسهیلات شناور ۱۰۰میلیونی ساخت اشاره کرد که خبر می‌رسد طی هفته آینده تفاهمنامه این تسهیلات بین بانک مسکن و کانون انبوه‌سازان به امضا می‌رسد. در گروه سیمان مدت‌هاست که سرمایه‌گذاران توجهی به این گروه ندارند و معاملات نمادهای آن مثبت و منفی و با حجم کم معامله می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4QreVXjh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه