سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت CITEC به مدت 40سال است که با همکاری دولت محلی کوئینزلند در استرالیا در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کند. این شرکت تصمیم گرفته تا بین سال‌های 2012 تا 2015 با یک برنامه استراتژیک، سیاست گسترش  آی‌تی سبز را با تاکید بر طرح‌های فنی، تامین تجهیزات آی‌تی وارزیابی زیست‌محیطی پیاده کند. این نوع سرویس‌دهی به تشکل‌های تجاری چند ملیتی و آژانس‌های کسب‌و‌کار محلی چالش‌های قابل توجهی با خود دارد.

مصاحبه‌های نیمه‌ساختاری
مصاحبه‌های نیمه‌ساختاری درباره این موضوع هم‌اکنون در دست اقدام است. این پرسش و پاسخ‌ها از کارکنان بخش‌های IT و تشکل‌های متوسط و کوچک اقتصادی(SMEs)  گرفته می‌شود. مشاهده‌های آنها به‌صورت فایل صوتی ضبط می‌شود تا پیاده‌سازی، آنالیز و بررسی لازم روی آنها انجام شود.

از تشکل‌های متوسط و کوچک اقتصادی (SMEs) 14  سوال با پایان باز پرسیده می‌شود. چهار پرسش براساس انتشار تئوری خلاقیت راجرز، چهار پرسش از توسعه پایدار در تئوری کسب‌و‌کارهای استرالیا، سه پرسش از دیدگاه منبع محور تئوری Firm و سه پرسش دیگر از تئوری پنج نیروی پورتر است. حجم نمونه 10نفر از مصاحبه شوندگان از پنج گروه فنی عملیاتی که مسئول دو مرکز داده هستند، گرفته شده است.

آنالیز مصاحبه‌های مطالعه موردی
تا به امروز، چهار گفت‌وگو بین دسامبر 2013 تا فوریه 2014 گرفته شده و شش مصاحبه دیگر نیز برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است. آنالیز این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که کارکنان CITEC آگاهی و اطلاعات چندانی از سیاست IT سبز ندارند.

 

دلیل این امر کافی نبودن ارتباطات و مدیریت ضعیف در این زمینه است. مدیران رده بالایی که برنامه‌های استراتژیک، سیاست‌های IT  و راهبردهای مربوط به آنها را کنترل می‌کنند، یا غیبت دارند یا آنها را به گروه‌های فنی عملیاتی انتقال نمی‌دهند. این راهبردها بدون بررسی‌های روزانه هستند و با معیارهای معمول سبز مثل تکثیر و همتاسازی سنجیده می‌شوند.

نتیجه‌گیری
این پژوهش مهر تاییدی بود بر نادر بودن این نوع تحقیقات، زیرا پژوهش‌هایی از این دست برای شناخت موانع سبز شدن مدیریت سرویس‌دهی فناوری اطلاعات بسیار کم اتفاق افتاده و چنین بررسی‌هایی در محیط آکادمیک کمتر روی داده است.

این پژوهش‌ها نشان داد که مفهوم خلاقانه مدیریت سرویس دهی فناوری اطلاعات (ITSM) سبز یک منبع سبز و ابزار خلاقانه برای رقابت سازمانی است.  این پژوهش روش‌هایی را توضیح داده است که در آن تشکل‌های متوسط و کوچک اقتصادی مورد مطالعه، چارچوب و فرآیند ITSM سبز را دریافت و به کار گرفتند. واکنش‌ها به پرسش‌ها توانست موانع و فاکتورهای موثر در اجرایی کردن ITSM را در مقیاس بزرگ نشان دهد.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8Hk6OE0u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه