یکی از رسانههای قوی که رستورانها میتوانند برای جذب مشتری از آن استفاده کنند، منوی غذایشان است. معمولا این رسانه قدرتمند از نظر بسیاری از رستوراندارهای معروف داخلی پوشیده ماندهاست. در این باره میتوان راههای خلاقانهای اجرا کرد. راههایی مانند اینکه: در منو اندازه غذا را برای مشتریان مشخص کنید؛ غذای کوچک و غذای بزرگ. چنین تفکیکی باعث جلب توجه مشتریان میشود و در این میان پیشخدمت به راحتی میتواند توضیحاتی را درباره غذا بدهد. شاید ترکیبات فرقی نکند ولی مشتری جذب این روش میشود و فورا اقدام به سفارش میکند. علاوه براین روش میتوان از نامهای محلی اصیل برای غذاها استفاده کرد. وقتی مشتری نامی را نشنیده باشد از سرکنجکاوی هم که شده سعی میکند آن را یک بار تست کند.
گاهی بهوسیله دوربینهای نصب شده در فروشگاه رفتار مشتریان را هنگام خواندن منو زیر نظر بگیرید. پژوهشها نشان داده که درصد بالایی از مشتریان معمولا نخستین آیتمی را که در منو میبینند انتخاب میکنند؛ پس بهتر است رستورانها پرسودترین غذای خود را در ردیف اول منو قرار دهند. مطمئنا کسبوکارهایی که در بطن کار هستند بهتر از مابقی کارشناسان میتوانند راههای خلاقانه را پیشنهاد دهند چون آنها مشتریان را بهتر از هر کارشناس دیگری میشناسند. پس بهتر است چنین کسبوکارهایی به رسانههای اطراف خود دقت بیشتری کنند.