یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

ممنوعیت موقت واتس‌اپ در برزیل لغو شد

8 سال پیش ( 1394/9/28 )
 

دادگاهی در برزیل، رای یك دادگاه دیگر را برای ممنوعیت 48 ساعته واتس‌اپ رد كرد. واتس‌اپ یك اپلیكیشن مكاملات صوتی و متنی محبوب در سراسر دنیاست كه مالكیت آن با فیس‌بوك است. پلیس در سائوپائولو از واتس‌اپ درخواسته كرده بود تا برخی از حساب‌هایش را بررسی كند و به آنها در یك پرونده مربوط به مواد مخدر كمك كند. با این حال واتس‌اپ گفته بود كه از نظر فنی نمی‌تواند این كار را بكند. پلیس خواسته بود تا با استراق سمع این حساب‌ها، ‌درباره قاچاقچیان اطلاعات جمع‌آوری كند.

بعد از خودداری واتس‌اپ از این كار، یك دادگاه در حكمی این اپلیكیشن را برای 48 ساعت بلوكه كرد با این حال با فرجام‌خواهی فیس‌بوك به یك دادگاه دیگر، این حكم لغو شد. روزانه 100 میلیون برزیلی از واتس‌اپ استفاده می‌كنند. دادگاه ثانویه گفته است كه منطقی نیست دسترسی میلیون‌ها نفر به این خاطر كه واتس‌اپ نتوانسته اطلاعات در اختیار دادگاه اولیه بگذارد قطع شود.

كشورهای مختلف در یك سال اخیر بیشتر مشتاق شده‌اند تا دسترسی به شبكه‌های اجتماعی را محدود و قطع كنند. اخیراً دولت تركیه به خاطر انتشار نوشته‌ها و تصاویری كه از نظر خودش اعتراض‌آمیر بوده است دسترسی به توییتر و یوتیوب را محدود كرده است. مالك هر دو شبكه اجتماعی گوگل است. ماه گذشته هم دولت بنگلادش به‌صورت موقت فیس‌بوك، واتس‌اپ و وایبر را محدود كرد.

در سراسر جهان همیشه این نگرانی بوده است كه تعادل بین فضای خصوصی مردم عادی و درخواست‌های دولت برای استفاده از این فضاها از بین برود. در غرب، آمریكا و انگلیس به شركت‌های فناوری فشار زیادی وارد كرده‌اند كه به این دولت‌ها اجازه بدهند در صورتی كه نیاز به چنین كاری وجود دارد اطلاعات كاربران در اختیار آنها قرار بگیرد. واتس‌اپ در برزیل یكی از اپلیكیشن‌های محبوب در بین مردم است و از جمعیت 200 میلیونی برزیل، نیمی از آن یعنی 100 میلیون نفر كاربر واتس‌اپ هستند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SkL31Ahi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه