جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

ملت برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی مصمم است

8 سال پیش ( 1395/3/13 )
 

رئیس‌جمهوری حفظ وحدت، انسجام، هماهنگی، فداکاری و اعتدال را از ضروریات رسیدن به آرمان‌های بلند امام راحل و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امروز ملت ایران برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی مصمم هستند.

ملت برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی مصمم است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه امروز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت و زندگی مردم از هدف‌های مهم انقلاب به شمار می‌رود، تأکید کرد: این اهداف با اتحاد، انسجام، اعتدال و هماهنگی میان همه ارکان کشور و مردم، دست یافتنی و قابل تحقق هستند.

وی با تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، 14 خرداد سال 68 را روز غم‌انگیز و تلخی برای ملت ایران توصیف کرد و افزود: مردم ما از امام (ره)، درس ایستادگی و مقاومت در مسیر استقلال و عزت را به خوبی آموختند.

رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، توانستند به‌صورتی استثنایی در تاریخ انقلاب‌های جهان، نهضت اسلامی را هدایت و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، گفت: نهضت اسلامی در ایران به هیچ کشور و قدرتی وابستگی نداشت و اتکای امام از ابتدا بر مردم بود و ایشان به‌طور مستقیم با افکار عمومی جامعه در تماس بودند.

روحانی ادامه داد: امام خمینی (ره) در آن دوران ضمن اینکه به مسائل اسلامی و تخلف و تعدی رژیم از موازین اسلامی توجه داشتند، همواره بر اجرای قانون اساسی در کشور هم تأکید و آرمان‌های انقلاب را در سطح وسیعی برای مردم و جوانان تبیین می‌کردند.

وی به مسیر وقایع و حوادثی که در جریان نهضت اسلامی به وقوع پیوست، اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با اتصال به خداوند، شهامت، ایستادگی، رشادت و اعتماد به روحیه ملت، توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

رئیس‌جمهوری تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رأی قاطع و حداکثری مردم و پایه‌ریزی ارکان نظام در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این نشان از تدبیر و بینش بالای امام راحل دارد. ایشان به‌گونه‌ای عمل می‌کردند که نه‌تنها با معیار‌های متدینین بلکه با شاخص‌های دموکراسی در جهان نیز تطبیق داشت.

روحانی اظهار داشت: پیوستگی و علاقه مردم به راه و خط امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که مردم ما وفادارترین ملت به رهبری خود بوده و هستند و در این مسیر ثابت قدم خواهند بود.

وی اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی (ره) در انتخاب جانشین بحق امام، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت و تاریخی عنوان کرد و گفت: خداوند با عنایت خود دل‌ها را به بهترین سمت هدایت کرد و انتخاب صالح‌ترین فرد از سوی اعضای خبرگان برای دوستان جمهوری اسلامی در جهان امیدوار‌کننده و موجب یأس و ناامیدی دشمنانی شد که چشم به روزهای پس از امام در این کشور دوخته بودند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز راه و خط امام راحل توسط خلف صالح ایشان به خوبی در کشور، منطقه و جهان دنبال می‌شود، یادآور شد: با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب، پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری حتی یک روز هم بر زمین نیفتاد و این انتخاب در آن دوران غم و اندوه، موجب آرامش و خوشحالی ملت ایران شد.

روحانی اظهار امیدواری کرد که همه ملت ایران و مسئولان با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، راه و آرمان امام راحل را به خوبی دنبال کرده و ادامه دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yJhv9dEb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه