پرسش: مدیر بازاریابی شرکتی فعال در حوزه آیتی هستم. برخی مدیران شرکت ما در برابر استفاده از تکنولوژیهای مجازی جدید در حوزه تبلیغات و بازاریابی گارد میگیرند و همین موضوع باعث میشود صاحبان بسیاری از این کسبوکارها از این امکانات شبکههای اجتماعی استفاده نکنند؛ در این راستا چه پیشنهادهایی دارید و نوع انتخاب شبکههای اجتماعی برای این کسبوکارها باید چگونه باشد؟
پاسخ کارشناس: با گسترش فضای اینترنتی و بهخصوص شبکههای اجتماعی، فضای جدیدی در اختیار صاحبان کسبوکار قرار گرفته است که میتوانند از این موضوع استفادههای زیادی کنند اما همواره این گارد صاحبان کسبوکارهای سنتی نسبت به استفاده از این موضوع وجود دارد، چون معمولا مدیران این سازمانها از تغییر هراسان هستند و تمایل ندارند تثبیت سازمان را بر هم بزنند؛ همواره باید این موضوع مدنظر قرار گیرد که با آمدن شبکههای اجتماعی قوی مانند فیسبوک، بخشی از نیاز جامعه نسبت به شبکههای اجتماعی بر طرف شده و همین موضوع باعث شد که شرکتهای فعال در این حوزه نسل دوم از شبکههای اجتماعی را لانچ کنند و شبکههای مانند تلگرام، اینستاگرام و... از این دست شبکههای اجتماعی هستند که اتفاقا با استقبال خوبی در این حوزه مواجه شدند.
با توجه به این موضوع در حال حاضر برخی کسبوکارهای مدرن در حالگذار به نسل سوم شبکههای اجتماعی هستند که بتوانند بهصورت تخصصی در این حوزه کار کنند؛ بر همین اساس پیشنهاد میشود صاحبان کسبوکارها اپلیکیشنی را برای خود طراحی کنند و حضور قوی در شبکههای اجتماعی داشته باشند و شما نیز بهعنوان مشاور میتوانید براساس تحلیلها و تجربه موفق سایر کسبوکارها در استفاده از شبکههای اجتماعی به آنها این نوید را بدهید که با حضور مناسب در این شبکههای اجتماعی و تولید محتوای مناسب براساس نوع کسبوکار میتوانند به سودآوری و جایگاه بهتری دستپیدا کنند.