دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار خرده فروشی در حال حاضر بسیار رقابتی است. خرده فروشان و مراکز خرید هم اکنون با یک چالش عمده روبه رو هستند که نه تنها شامل جذب مشتریان جدید است، بلکه باید حفظ مشتریان فعلی را در اولویت قرار دهند. از سال ها پیش، همیشه به مشتریان نقشه ها و پیشنهادهای ویژه ای در ازای وفاداری شان ارائه می شد. برند ها و شرکت های معتبر همیشه فرمول هایی خاص پیشنهاد می دادند و مراکز تجاری درحال حاضر بیش از پیش متکی به رویکرد استراتژی های بازاریابی خود هستند.

در عین حال، 54درصد از مصرف کنندگان تنها در انگلستان بر این باورند که این جوایز بیش از حد به نفع خود فروشگاه هاست تا جایی که نزدیک به یک سوم از آنها حتی کارت های جایزه خود را فراموش کرده بودند. در حالی که بسیاری از شرکت های تجاری به طور انحصاری تمرکز خود را روی این نوع پیشنهادها و فرمول ها گذاشته اند و واقعا می دانند که وفاداری مشتریان در این چارچوب قابل اجرا است.

اکثر مصرف کنندگان دوباره و دوباره به همان محل باز می گردند، حالا چه در خیابان خرید، چه مرکز خرید یا حتی پارکی که در خارج از شهر واقع باشد. کسب و کار خرده فروشی باید قادر به استفاده از این اطلاعات برای درک نیاز مشتریان خود به طور منظم باشد که چه چیزی باعث می شود آنها دوباره به آنجا بازگردند و چگونه می شود روابط موجود را تقویت کرد.

درک شرایط فعلی

مصرف کنندگان یک معدن اطلاعات واقعی هستند، اما تنها با جمع آوری این داده هاست که می شود به طور مداوم مشتریان وفادار را شناسایی کرد. قبل از شروع تغییرات در راستای بهبود وفاداری، خرده فروشان و مراکز تجاری باید از درک مشتریان موجود خود اطمینان یابند و در جهت شناسایی و تشخیص مشتریان وفادار دیگر تلاش کنند.

راه حل شناسایی مشتریان وفادار به خرده فروشان و مراکز تجاری کمک می کند تا بدانند چه تعداد مشتری از جلوی در ورودی آنها گذر می کنند. فروشگا ه ها برای درک رفتار واقعی خریداران نیاز دارند همه آنچه که در زمان ورود مصرف کننده به فروشگاه اتفاق می افتد بدانند. یکی از راه ها برای رسیدن به این هدف این است که زمانی که یک دستگاه تلفن همراه ناشناس از در ورودی فروشگاه عبور می کند، آن را شناسایی کنند.

این نوع از دستگاه های اندازه گیری می توانند برای مثال تمایز درصد مشتریان جدید را به وسیله گزارش بازدید های تکراری نشان دهند و همچنین طول بازدید بعضی مکان های خاص یا مراکز را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

این یک نکته اساسی است، چرا که نه تنها به فروشگاه ها می گوید که این مشتری چه کسی هست، بلکه انتظارات او را و راه او را برای تعامل با فروشگاه یا مرکز خرید خواهند شناخت. با یک درک خوب از رفتار مشتریان وفادار فعلی، شرکت های تجاری قادر به بهینه سازی محیط خود برای ایجاد ارزش و حفظ مشتری خواهند بود. حالا هر مشتری می خواهد باشد، چه مشتریان جدید و چه مشتریانی که از جلوی در ها عبور می کنند.

عیب یابی

هنگامی که خرده فروشان و مراکز خرید قادر به شناسایی رفتار مشتریان خود به طور منظم باشند، این اطلاعات را می توان برای تجزیه و تحلیل نقاط بحرانی دوره ای مشتریان استفاده کرد و یکی از نقاط کلیدی برای جمع آوری اطلاعات، آن دسته از داده های جمع آوری شده به وسیله سیستم های اطلاعاتی هوشمند است.

سازمان های تجاری از تاثیر قابل توجه خدمات به مشتریان بر وفاداری آنها آگاه هستند. اکثر مصرف کنندگان اهمیت زیادی به تعامل با کارکنانی که به درستی آموزش دیده اند، می دهند. کارکنانی که مشتریان بتوانند با آنها به عنوان مشاور مورد اعتماد برخورد کنند و کسانی که به مشتریان این اجازه را می دهند که در طول بازدید و خرید خود از فروشگاه ها و مراکز تجاری، احساس اعتماد کنند.

همچنین، ترکیب تجزیه و تحلیل حضور و غیاب و داده های تراکنشی این اجازه را به خرده فروشان می دهد که به صورت ساعت به ساعت رفت و آمد مشتریان را ردیابی کنند. این امر به شناسایی ساعت های اوج عدم خرید از مراکز تجاری و شناسایی فروشگاه هایی که عابران را جذب نمی کند کمک می کند و در آخر این باعث شناسایی ریشه مشکل می شود.

همیشه ردیابی و کنترل مختص مشتریان نیست، فروشگاه های بزرگ از روش های مختلفی برای تحلیل عملکرد کارکنان و فضای فروشگاه ها هم با هدف جذب مشتری استفاده می کنند.

بسیاری از وضعیت ها می توانند برای فروشگاه ها به عنوان ضربه عمل کنند. به عنوان مثال، داده ها می توانند برای خرده فروشان نشان دهنده کاهش سرعت قابل توجه فروش باشد، چراکه با وجود حضور کارمندان طبقه فروش، بازدهی وجود ندارد.

چون ممکن است آنها به عنوان کارکنان تمام وقت کمتر با محصولات ارائه شده آشنا باشند. پس با توجه به این تحلیل، مدیران می توانند زمان بیشتری را برای توسعه آموزش کارکنان اختصاص دهند یا باید از تعادل بین کارکنان پاره وقت و تمام وقت در تمام زمان ها اطمینان حاصل کنند.

ارزش افزوده

شرکت های تجاری به طور مداوم به دنبال راه هایی برای حفاظت از منافع مشتریان و انگیزه های فروشگاه خود هستند. تکنیک های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد مثل سعی و آزمایش – فروش تبلیغاتی، باشگاه مشتریان، کارت های وفاداری و باز کردن نیمه شب در تمام طول هفته. آرایش یا چیدمان محصولات تا حد زیادی تحت تاثیر تجربه مشتریان در فروشگاه ها و مراکز خرید قرار می گیرد.

آشنایی با نحوه ارئه محصولات قطعا مثبت است، انطباق ظاهر کلی فیزیکی با عادات مصرف کنندگان مدرن می تواند باعث کاهش جذب و جذابیت برای مصرف کنندگان باشد. اگر مدیران و کادر اجرایی به اطلاعات مربوط به مشتریان دسترسی داشته باشند، می توانند به واکنش های مشتریان در یک مکان خاص پاسخ دهند.

به طور مشابه، پیشنهادات ویژه زمانی که فصلی یا مناسب با زمان فعلی باشند و بهترین شیوه ارائه شده در خود باشند، بدون شک کارایی بهتری دارند. اگر شرکت ها قادر به ارزیابی رفتار های مرتبط باشند، به عنوان مثال حجم ورودی فروشگاه، آنگاه می توانند این اطلاعات را با شرکت بهره بردار یا مرکز مربوطه و کمّی بهینه سازی اطلاعات و تبلیغات به اشتراک بگذارند که در طول مبارزات تبلیغاتی از آنها استفاده کنند.

برای ارزش افزوده واقعی مشتریان و ضمانت وفاداری، خرده فروشان و مراکز خرید باید در تکنیک های وفاداری نوآوری داشته باشند و همیشه آنها را مورد آزمایش قرار بدهند. آنها باید داده های تحلیلی خود را تعین کنند و ارزش روش خود را مشخص کنند، پس از آن تلاش های خود را در پاسخ به نیاز مشتری تنظیم کنند.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Hiw1C7tp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه