دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشتری رییس است

9 سال پیش ( 1393/6/11 )
 

وقتی شغل فروشندگی را به‌عنوان کسب‌و‌کار خود انتخاب می‌کنید، همیشه باید یک مسئله را در نظر داشته باشید؛ اینکه شما فقط و فقط یک رییس دارید و آن هم مشتری شماست. او تنها کسی است که باید راضی نگهش دارید، چرا که هر آنچه متعلق به شماست، با پول او تهیه شده است. این مشتری است که اجاره خانه، هزینه خرید ماشین، لباس و خورد و خوراک شما را می‌دهد و کودکان شما را به مدرسه می‌فرستد. اگر مشتری ناراضی باشد، از تعطیلات خبری نیست. هر پیشرفت کاری که در تمام طول زندگی به دست می‌آورید، با پول مشتری میسر شده و اگر او از شما ناراضی باشد، هیچ‌کدام از این بخت‌ها به شما رو نمی‌آورد.

به مشتری مانند غازی نگاه کنید که تا ابد هر روز یک تخم طلا می‌گذارد، بنابراین باید هر لحظه مراقب او باشید. مراقب باشید که کوچک‌ترین اضطراب و دغدغه او را برطرف کنید و هر چیزی را که ارتباطی به خدمت‌رسانی به مشتری ندارد، از برنامه کاری خود حذف کنید. همیشه سعی کنید خودتان را به جای مشتری بگذارید و هر آنچه را برای خود می‌پسندید، به او پیشنهاد بدهید. زمانی که از مشتری درباره علایق و نیازهایش سوال می‌کنید، مستقیم به چشم‌های او بنگرید تا هم حس اعتماد را در او ایجاد کنید و هم کوچک‌ترین بازخوردهای او را زیر ذره‌بین قرار دهید.
به یاد داشته باشید شما هیچ کنترلی روی مشتریانی که به جای دیگری نقل مکان کرده یا روابط دیگری برقرار می‌کنند، ندارید. پس تمرکز خود را روی مشتریانی بگذارید که همچنان به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و برای شما زمان می‌گذارند. نگران مشتری‌هایی که رقبا از شما گرفته‌اند نباشید. باید به خاطر وجود رقبا خدا را شکر کنید، چون آنها هستند که باعث می‌شوند گوش به زنگ باشید و همیشه ارتباط خود را با مشتریان‌تان حفظ کنید. به جای نفرین کردن رقبا تلاش کنید تا شما هم با ارائه پیشنهادهای بهتر مشتریان آنها را به سمت خود جذب کنید. فراموش نکنید پولی که مشتری بابت محصول یا خدمت شما پرداخت می‌کند، به آسانی به دست نیامده است. اگر نسبت به مشتری بی‌تفاوت باشید، او حق دارد پولش را بردارد و این پول را در جایی که او را تحویل می‌گیرند، خرج کند.
به دنبال ایجاد مشتری‌های جدید باشید و شخصا ملاقات‌هایی را با آنها ترتیب بدهید. تا زمانی که در دفتر کار گرم و نرم خود نشسته‌اید، فرصت‌ها به شما روی نخواهند آورد. بازار خود را بشناسید و متناسب با آن به دنبال مشتری بگردید. اگر لازم است از قدری از سود خود صرف‌نظر کنید تا به مشتریان خدمات ویژه بدهید. فراموش نکنید مشتریان عاقل هستند و به نیت واقعی شما پی می‌برند؛ پس اگر فکر می‌کنید می‌توانید زرنگی کنید، فقط خودتان را گول زده‌اید.

برچسب ها : بازاریابی مجانی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vphWQHGZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه