مشارکت میان دو برند میتواند نتایج فوقالعادهای به همراه داشته باشد. در یک سرمایهگذاری مشترک خلاقانه، محصولی که در نهایت تولید میشود بسیار بهتر از محصولی است که هریک از دو برند بهصورت جداگانه تولید کنند.
ایده
Liberty یک فروشگاه زیبا در لندن است. این فروشگاه در سال 1875 میلادی تاسیس شده و زمینه فعالیت فعلی آن از سال 1920 میلادی به این سو تغییر نکرده است. دکوراسیون طراحی فروشگاه Liberty به سبک سنتی بوده و از بقایای دو کشتی چوبی قدیمی ساخته شده و ممکن است مورد علاقه مدرنیستها نباشد. سر آرتور لازنبی لیبرتی اقلام و کالاهای زیبا و نفیسی را از سراسر جهان خریداری و با استفاده از طراحان زمان خود، فروشگاهش را طراحی میکرد و کالاها و اقلام خانگی را در آن به فروش میرساند.
فروشگاه لیبرتی با طیف متنوع و وسیعی از برندها همکاری میکند. در سال 2011 میلادی این شرکت همکاری نزدیکی را با شرکت نایک که در صنعت تولید لوازم ورزشی فعالیت میکند آغاز کرد. هدف لیبرتی از همکاری با این شرکت بزرگ تولید لوازم ورزشی آمریکایی، تولید محصولاتی با قیمت مناسب به منظور فروش در فروشگاه لیبرتی بود. همچنین در چارچوب همکاری لیبرتی و اپل این شرکت به طراحی کاور برای گوشیهای آی فون، آی پد و مک بوک میپردازد.
همکاری دیگر این شرکت با شرکت میلر هریس است که در زمینه تولید عطر فعالیت میکند. شرکت مرسی در پاریس که به تولید چمدانهای مسافرتی میپردازد، برند دیگری است که با لیبرتی همکاری نزدیکی دارد. یکی از مشخصههای شرکت لیبرتی آن است که همواره به دنبال همکاری با برندهای محبوب و معتبر است. برندهای مورد نظر لیبرتی میتواند بزرگ یا کوچک باشد، اما آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تلاش این شرکت برای همکاری با سایر برندها به منظور تولید محصولاتی با کیفیتتر است. محصولاتی که زیبا و قابل استفاده بوده و به تنهایی به برند لیبرتی تعلق ندارند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• به دنبال برندهایی باشید که از ارزشهایی مشابه ارزشهای برند شما برخوردار بوده و مردم از همکاری شما با آنها استقبال کنند.
• اگر طرفین یک همکاری از خلاقیت خود در پروژه مشترکشان استفاده کنند، نتیجه این اقدام تولید محصولی با کیفیت است که از بازخورد بسیار مناسبی میان مردم برخوردار خواهد شد.
• محصولاتی که بهصورت خاص و محدود تولید میشوند همواره این حس را به مشتری القا میکنند که اگر این محصول را نخرد بهزودی فروش آن پایان مییابد و دیگر در دسترس نخواهد بود، همچنین توجه رسانهها را نیز به خود جلب خواهند کرد. بنابراین بهتر است با برندهایی همکاری کنید که از ارزشهای مشابهی با برند شما برخوردارند.