پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صنعت جهانی پیانو که زمانی در قرن هجدهم رگ و ریشه‌اش به اروپا بازمی‌گشت، از اواخر دهه 1990 در مسیر بالندگی و همه‌گیرشدن آرام آرام سر از چین درآورده است. در حال حاضر، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده پیانو در جهان است. در سال 2013 میزان تولید پیانو در چین به رقم بی‌سابقه 376 هزار دستگاه رسیدکه 6/79 درصد از کل پیانوهای تولید شده در جهان را شامل می‌شد. 

این در حالی است که تقاضا برای پیانو در چین در حال افزایش بوده است. براساس آمار در سال 2013 از هر 100 خانوار شهری در چین سه نفرشان پیانو داشتند و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2020 به چهار نفر از هر 100نفر برسد. این رشد فزاینده در هر دو بخش تولید و فروش باعث شد تا چین در واردات رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، ‌به‌طوری‌که میان سال‌های 2008 تا 2013 نرخ رشد ترکیبی سالانه 3/29 درصد در چین افزایش یافت.

همچنین تنها در دو ماه ژوئن و جولای سال 2014 چینی‌ها مجموعا 75 هزار پیانو وارد کردند که رشد بیش از 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن را نشان می‌داد. شرکت یاماهای ژاپن هم با دیدن این شرایط تصمیم گرفت خط تولید در چین داشته باشد و به‌جای اینکه در حضور چین از صحنه بازار حذف شود، جای پای خود را از پیش محکم‌تر کند. به این ترتیب در سال 2002 بود که این شرکت وارد بازار چین شد و تاکنون توانسته شش شرکت تابعه در چین داشته باشد. یاماها در سال 2013 توانست 67 هزار پیانو در چین بسازد. بازار چین آنقدر خوب جواب می‌دهد که شرکت استین‌وی، سازنده پیانو، در سال 2013 وارد بازار چین شد. در این سال سود استین‌وی به 220 میلیون دلار رسید که 6/15 درصد از این سود را از چین به‌دست آورد. این رقم افزایش 3/21 درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن برای استین‌وی نشان می‌دهد. 

همچنین شرکت‌های تولید‌کننده پیانوی چینی هم روزگار خوبی را در کشورشان می‌گذرانند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به پیرل ریور پیانو اشاره کرد که بزرگ‌ترین شرکت چینی تولیدکننده این ساز به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال 2013 تعداد 139 هزار دستگاه پیانو تولید کرد. 

در کل آمار و ارقام حکایت از این دارد که اکنون صدای حدود 80 درصد پیانوهای جهان از چین می‌آید و اهالی سرزمین اژدها نه‌تنها خود تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند بلکه پای شرکت‌های بزرگ را نیز به کشورشان باز کرده‌اند. 

برچسب ها : کافه مدیران دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e6BVW0Yt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه