شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان، اخیراً با انتشار عکسی گوشه ای از خودروی میباخ را که از محصولات لوکس این خودروساز آلمانی محسوب می شود به نمایش گذاشت.
پس از انتشار این عکس، بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو اعلام کردند که این موضوع به معنای ادامه سیاست شرکت دایملر برای افزایش فشار بر شرکت خودروسازی BMW - که برند رولس رویز را در اختیار دارد - بوده و حاکی از عزم جدی مدیران دایملر برای تصاحب بازار خودروهای لوکس و شکست رقبای سرسخت و قدرتمند خود در این بازار است. در این راستا، شرکت مرسدس بنز آلمان با انتشار میباخ جدید در اکانت توئیتر خود نوشت: «خودروی لوکس شش متری!»
لازم به ذکر است که طول خودروی رولس رویز فانتوم نیز شش متر است و بسیاری معتقدند طول مدل جدید میباخ از ابعاد رقیب خود الهام گرفته است. با این وجود شرکت مرسدس بنز، پس از انتشار این عکس در اکانت توئیتر خود از اعلام این نکته که خودروی مذکور نسخه مفهومی میباخ جدید است یا اینکه قرار است به تولید انبوه برسد خود داری کرد.
گفتنی است سخنگوی شرکت مرسدس بنز در پاسخ به پرسش های خبرنگاران اعلام کرد که به زودی جزئیات بیشتری از این خودرو در اختیار رسانه ها و علاقه مندان قرار خواهد گرفت. پس از موضع گیری اخیر سخنگوی مرسدس بنز، بسیاری رویداد نمایش خودروهای کلاسیک مرسدس در ایالت کالیفرنیا را به عنوان محلی مناسب برای ارائه اطلاعاتی دقیق از میباخ جدید این خودروساز محبوب آلمانی معرفی کردند.
در پی ایجاد جذابیت خبری اخیر شرکت مرسدس بنز آلمان در رابطه با مدل جدید میباخ، کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند این شرکت قصد دارد تا با معرفی میباخ جدید به بازار، فشار شدیدی را به رقیب سرسخت خود BMW وارد کرده و رتبه نخست بزرگ ترین فروشنده خودروهای لوکس در جهان را به خود اختصاص دهد.
مدیران مرسدس نیز به منظور دستیابی به هدف خود در زمینه کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای لوکس، از استراتژی تولید تهاجمی محصولات پیروی کرد تا از این طریق بتواند تقاضای بیشتری برای خودروهای خود در بازار خودروهای لوکس ایجاد کند.
گفتنی است احیای برندهای «میباخ» و «پولمان» نیز در راستای تلاش های اخیر مدیران مرسدس بنز برای تصاحب رتبه نخست در بازار خودروهای لوکس ارزیابی می شود.