جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
زندگی مرفه هکر سابق

مردی که می‌خواست میلیاردر باشد

8 سال پیش ( 1394/7/15 )
 

کیم اشمیتز در مونیخ زندگی می‌کند و تمام عمرش با رویای ثروتمند شدن عجین شده. خودش می‌گوید روزی که معلمش در مدرسه از همه پسرها پرسید می‌خواهند در آینده چه کاره شوند، یکی می‌گفت آتش‌نشان و یکی دیگر خلبان و... اما او گفت که دوست دارد میلیاردر شود.

حالا کیم 27 ساله یک خلافکار حرفه‌ای سابق است که به ثروت رسیده اما نه ثروت رویایی‌ای که می‌خواهد. این هکر سابق کامپیوتر و سرمایه‌دار فعلی از توانایی‌هایش در حوزه فناوری استفاده کرده و زندگی مرفهی به هم زده. او حالا سایت‌هایی را که در خطرند با مبلغ‌های کلانی که درخواست می‌کند نجات می‌دهد و هر روز ثروتمندتر می‌شود. نیویورک تایمز قصه او را روایت کرده است.

او می‌گوید: «من تازه 27 ساله شده‌‌ام و دارم سایت‌ شرکت‌های بزرگ را امن می‌کنم. این موقعیت ویژه‌ای است.»  داستان او و تغییرش از یک مجرم به یک میلیونر ماهر کمی عجیب است. بعضی از شرکت‌های آلمانی در واقعیت داشتن قصه او تردید دارند. البته او هنوز آرزوهای بزرگی دارد و می‌گوید: «می‌خواهم یکی از 10 ثروتمند صاحب کسب و کار در دنیا باشم. برای این کار باید 100 میلیارد جمع کنم.»

3156341325125236512513562362476

آن طور که اشمیتز می‌گوید باید به اندازه رئیس مایکروسافت ثروتمند باشد. چون معتقد است: «بیل گیتس خیلی باهوش‌تر از من نیست.» حالا او سایت Kimvestor را راه‌اندازی کرده که مربوط به شرکتش است اما هنوز در آلمان ثبتش نکرده. این سایت را یک کارخانه استارتاپ متعلق به هکر معروف دنیا می‌دانند که در ژانویه 2000 تأسیس شده است. او یک سایت شخصی هم دارد که مدعی است روزانه بیش از 60هزار نفر از آن بازدید می‌کنند تا از حال و روز هکر محبوب‌شان باخبر باشند و بدانند مشغول چه کاری است.

اشمیتز می‌گوید: «من سبک زندگی خاصی دارم که برای طرفدارانم جذاب است.» اما در این سایت چه اطلاعاتی وجود دارد؟ عکس‌هایی از آقای اشمیتز در حالی که زنان زیادی او را اسکورت می‌کنند و از هواپیمای شخصی‌اش پیاده می‌شود یکی از نمونه عکس‌هایی است که او منتشر کرده. او گفته خرج سفرش به موناکو در ژوییه گذشته تقریباً یک میلیون دلار شده بود.

می‌گوید: «من اعتماد به نفس بالایی دارم و افرادی که این طور هستند خواسته‌های زیادی دارند.» او می‌گوید روان‌شناسان جثه بسیار بزرگش را دلیلی برای این ذهنیت می‌دانند. او می‌گوید: «در آلمان افراد زیادی نیستند که مهمانی‌های بزرگ می‌گیرند اما اگر این کار را در آمریکا می‌کردم یکی از هزاران نفر بودم. مشکل از ذهنیت آلمانی‌هاست چون حسودند.»

تعیین صحت و سقم حرف‌های این هکر آلمانی کار ساده‌ای نیست. یکی از تحلیلگران صنعت فناوری در آلمان درباره او گفته: «در نهایت هر چیزی که درباره او می‌دانیم، از میان رسانه‌ها آمده و سخت است که قضاوت کنیم راست است یا نه.» اما آنچه کیم درباره خودش تعریف کرده این طور است: در 9 سالگی فهمید که می‌تواند یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشد و در 17 سالگی هک کردن را شروع کرد. در زمان جنگ خلیج‌فارس به سیستم‌های حساس و امنیتی آمریکا حمله کرد و به نقشه‌های جنگ دسترسی پیدا کرد.

دوران کوتاه دانشجویی او دو هفته بیشتر طول نکشید و وقتی به پایان رسیدکه فهمید دانشگاه چیزی برای یاد دادن به او ندارد. بعد به سیستم‌های بانک شهر و آژانس فضایی آمریکا حمله کرد. او می‌گوید: «هک کردن بهترین تفریحی است که تا حالا داشته‌ام. هیچ چیز جذاب‌تر از این نیست که تو همان نفوذی‌ای باشی که همه چیز را می‌داند. من قدرت این را داشتم که یک کشور را آفلاین کنم و تمام سیستم‌های برقی‌اش را هک کنم.» آیا او این کار را کرد؟ یک گروه هکر آلمانی می‌گویند او چنین کاری نکرد. تنها کاری که کرد این بود که اطلاعات کارت‌های تلفن را از شرکت‌های تلفن و شماره‌های کارت‌های اعتباری دزدید و فروخت. 

بعد از اینکه کیم در 1998 به خاطر جرائم کامپیوتری‌اش به زندان افتاد، به خاطر گذشته‌اش به سمت حرفه کامپیوتر رفت و حالا به شرکت‌های بزرگ درباره حفظ کردن امنیت‌شان مشاوره می‌دهد. او یک شرکت تولید نرم‌افزارهای امنیتی تأسیس کرده و محصولاتش را اغلب به شرکت‌های بزرگ در آلمان می‌فروشد؛ کاری که بخشی از ثروتش را به همراه آورده. او مدعی است ثروتش اکنون به 200 میلیون یورو می‌رسد. فیلمی هم درباره شخصیت او ساخته شده است. در Kimble Goes Monaco مستنداتی از سفر تابستانی کیم نشان داده می‌شود که او در نهایت رفاه با تعدادی از دوستانش بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cYLg1xPZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه