مشکلات اقتصادی امروزه گریبانگیر همه اقشار است و در این بین سینماگران نیز از این قاعده مستثنا نیستند. چون برای ساختن یک فیلم نیاز به هزینه داریم. در ساخت یک فیلم مسائل اجتماعی از اولویت برخوردار است و سینما بهعنوان یک نهاد فرهنگی نقش مهمی را ایفا میکند و بخشهای مختلف زندگی اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... را در برمیگیرد. بنابراین ما باید فیلم خوب بسازیم تا مخاطب را جذب کند. یک فیلم خوب باید برمبنای واقعیت باشد تا مخاطبان آن را باور کنند. به عبارتی باید از دل مردم بیرون بیاید و به مردم دروغ نگوید. اگر در فیلم از مسائل پیش پا افتاده حرف بزنیم مسلما آن فیلم مخاطب زیادی نخواهد داشت.
این خاصیت مخاطبان است که سوژههای تکراری و باری به هر جهت را دنبال نمیکنند، بلکه توجهشان به فیلمهایی است که دغدغهمند باشد و حرف دلشان را بزند. ما باید چیزی به مخاطبان عرضه کنیم که رو به جلو باشد و آینده پیشرو را برای بچهها ترسیم کند.امروزه معضل بزرگی به نام بیکاری داریم که برای جوانان مشکلآفرین است از طرفی پدر و مادرهایی داریم که نمیتوانند به درستی با فرزندانشان ارتباط برقرار کنند، بعضی از خانوادهها هم وضع مالی خوبی ندارند و نمیتوانند برای فرزندشان مغازهای بگیرند که در آن به کار و امرار معاش بپردازد و از طرفی هم استخدام در دولت زیاد نیست و تلاشی هم در این زمینه صورت نمیگیرند و ما با انبوهی از جوانان بدون شغل روبهرو هستیم و فضایی برای کار کردن نداریم. در نتیجه معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، دزدی، عدم ازدواج، طلاق و سرگردانی بچهها را خواهیم داشت.
بنابراین مردم میخواهند در فیلمهایی که میسازیم اینگونه مسائل مطرح شود. درست است که به سرگرمی احتیاج دارند ولی میخواهند دردهایشان نیز دوا شود. ما میتوانیم از طریق آگاهی دادن به مردم به آنها اطلاعات مورد نیازشان را بدهیم. سینمایی که فارغ از اینها باشد کسی به آن توجه نمیکند. سینما باید مخاطبان زیادی داشته باشد و بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و در واقع سینمای ملی باشد.
* کارگردان و تهیه کننده سینما