جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مرحله نخست قرارداد «اس ۳۰۰» مسیر اجرایی خود را طی کرده است و امیدواریم این قرارداد تا پایان مراحل تکمیلی خود را طی کند.

به گزارش مهر، حسین جابری انصاری دیروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران شرکت کرد. او در ادامه با اشاره به سفر متئو رنسی، نخست‌وزیر ایتالیا به تهران، گفت: سفر قبلی روحانی به ایتالیا موفق بود و در سفر فردا (روز دوشنبه) هم مجموعه رایزنی‌ها و تفاهمات اولیه پیگیری خواهد شد و امیدواریم روابط ایران و ایتالیا در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

773578373476246123513513623624734845894695

جابری انصاری به سفر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا - شنبه ٢٨ فروردین - به تهران اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوهای جدی بین این اتحادیه و ایران در زمینه مسائل سیاسی و سایر موارد انجام خواهد شد.

انصاری: هیات ایرانی به عربستان سفر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: 26 فروردین‌ماه هیأتی از سازمان حج و زیارت برای پیگیری موضوع حج تمتع به عربستان سعودی سفر خواهند کرد و تاکنون برای پنج نفر از این هیأت هشت نفره از سوی عربستان روادید صادر شده است.

انصاری در مورد موضوع حج تمتع و اقدامات ایران جهت اعزام حجاج ایرانی به حج، گفت: همین‌طور که می‌دانید حج یک فریضه واجب انسانی است و یک مسئله انتخابی نیست و به‌عنوان یک فریضه واجب، سیاست قطعی ایران همواره تسهیل مقدمات برگزاری حج و انجام این فریضه بوده است.

وی افزود: در همین چارچوب به‌رغم تمام مشکلاتی که به وجود آمده و برخوردهای نامناسبی که عربستان انجام داده به دلیل اینکه این فریضه یک فریضه واجب است ما سیاست خویشتنداری و پیگیری موضوع را از طرق‌های موجود برای انجام این فریضه واجب داریم و در همین چارچوب 26 فروردین ماه هیأتی از سازمان حج و زیارت به عربستان سعودی خواهد رفت.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان ادامه داد: این سفر باید براساس رویه پیشین و جدول‌های زمان‌بندی شده چهار ماه قبل انجام می‌شد یعنی قبل از اقدام عربستان جهت قطع رابطه با ایران ولی طرف سعودی قبل از قطع رابطه تاریخ انجام این سفر را به تعویق انداخته و تاریخ 19 اسفند 1394 را برای آن مشخص کرده بود.

عربستان باید شرایط و امنیت مناسبی را برای حضور حجاج از جمله حجاج ایرانی فراهم کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری وظایف عربستان به‌عنوان میزبان برای حفظ امنیت و جان حجاج، گفت: عربستان به‌عنوان میزبان وظیفه دارد امنیت خود و زائران را فراهم کند، گرچه متاسفانه در سال گذشته ما به شکل واضحی شاهد نقض این تعهدات و وقوع فاجعه منا بودیم؛ فاجعه‌ای که باعث کشته شدن تعداد زیادی از زائران شد و از اذهان پاک نمی‌شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه پاسخ‌دهی و ارائه توضیحات در مورد این سوال گفت: عربستان ادعا می‌کند که مسئله حج جدا از مسائل سیاسی است، گرچه تاکنون رویه‌هایی که در پیش گرفته خلاف این موضوع است و ما امیدواریم براساس آنچه ادعا می‌کند، عمل کند و به‌عنوان دولت میزبان شرایط و امنیت مناسبی را برای حضور حجاج از جمله حجاج ایرانی فراهم کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/S2jXPqkp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه