پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مراقب ژست های سلفی خود باشید

7 سال پیش ( 1395/10/29 )
 

امروزه گرفتن عکس های سلفی طرفداران زیادی دارد و احتمالا هر روز حداقل با یکی از عکس های سلفی دوستان خود در شبکه های اجتماعی روبه رو می شوید که انگشت های خود را به حالت V در مقابل دوربین گرفته اند. اما به نظر می رسد علامت V در عکس های سلفی دیگر نشان پیروزی یا دوستی نیست.

دانشمندان ژاپنی این بار کشف کرده اند که از طریق یک عکس سلفی که در آن سطح انگشتان فرد مشخص باشد، هکر ها می توانند اثر انگشت آن شخص را سرقت و به حریم شخصی او لطمه وارد کنند.

یک محقق ژاپنی هشدار می دهد که عکس های سلفی با ژست هایی خاص ممکن است دردسرآفرین باشد. او می گوید که هکر ها می توانند از طریق عکس های سلفی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، اثر انگشت کاربران را سرقت کنند. این محقق در تحقیقات خود ثابت کرده است که اثر انگشت کسانی که عکس سلفی می گیرند از فاصله سه متری نیز قابل شناسایی است.

امروزه احراز هویت از طریق حسگر اثر انگشت یکی از روش های معمول مورد استفاده و امنیتی در گوشی های هوشمند و برخی دستگاه های دیگر مانند لپ تاپ هاست و همین موضوع اهمیت حفظ آن را چند برابر می کند.

ایسائو اچیزن، استاد محتوای دیجیتال و علوم رسانه در مرکز پژوهش های موسسه ملی انفورماتیک ژاپن و تیم همکارش معتقدند که با بهبود روزافزون کیفیت و وضوح دوربین گوشی های هوشمند، همچنین اگر فوکوس و نورپردازی درست باشد، هکرها می توانند اثر انگشت را از روی عکس هایی که از فاصله سه متری گرفته شده باشد، شناسایی و از روی آن کپی برداری کنند. هکر ها از این طریق می توانند گوشی های تلفن یا در هایی را که رمز امنیتی آنها اثر انگشت فرد است باز کنند.

البته آقای اچیزن اعلام کرد که او و همکارانش مشغول توسعه فناوری هستند که سرقت اثر انگشت از طریق تصاویر را غیر ممکن می سازد. این فناوری تصاویر اثر انگشت افراد را پوشانده یا حتی یک اثر انگشت جعلی تولید کرده و به جای اثر انگشت فرد قرار می دهد.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YpqaueBW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه