یکشنبه, ۲۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 18 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

این قبیل درگیری‌ها و اختلافات تنها میان شرکت‌ها و برندهای بزرگ نبوده و حتی می‌تواند میان برندهای بزرگ و مشهور و برندهای کوچک و کمتر شناخته شده نیز رخ دهد. یک فروشگاه بزرگ در انگلستان وجود دارد که از شهرت و سابقه بدی در زمینه استفاده از طراحان گمنام و ایده‌های نه‌چندان جذاب استفاده کرده و سپس طرح‌های مذکور را با قیمت ارزان‌تر و کیفیت نه‌چندان مناسب به تولید انبوه می‌رساند.

هنگامی که شرکت‌های کوچک‌تر به دلیل استفاده از طرح‌ها و ایده‌های آنان توسط این فروشگاه به مراجع قانونی شکایت می‌کنند تا بخشی از سود حاصله به دلیل نقش این شرکت‌ها در تولید محصول نهایی به آنها پرداخت شود، نامه‌ای به این مضمون از فروشگاه بزرگ مذکور دریافت می‌کنند: «ما از مشکل ایجاد شده بسیار متاسفیم و متوجه شباهت محصول تولیدی‌مان با طرح شما نشدیم، به شما اطمینان می‌دهیم که فرآیند تولید محصول مورد نظر متوقف خواهد شد.»

این در حالی است که این فروشگاه در مدت زمانی‌که به تولید محصولات خود بر پایه ایده دیگران می‌پردازد، ایده مذکور را از بین برده و هزینه‌های قابل توجهی را به شرکت‌های کوچک‌تر که مالک طرح‌ها و ایده‌های استفاده شده بودند تحمیل می‌کند.

معمولاً شرکت‌های تجاری که استراتژی آنها بهره‌برداری و استفاده از ایده‌های دیگران بدون پرداخت هزینه‌های آن است، سعی می‌کنند تا کپی‌برداری‌شان از طرح‌های دیگران طوری باشد که مشتریان به آسانی شباهت مذکور را تشخیص دهند، اما این شرکت‌ها به دلیل نحوه فعالیت‌شان به خوبی با قوانین مالکیت معنوی آشنا بوده و سعی می‌کنند محصولات خود را به نحوی طراحی کنند تا دچار مشکلات حقوقی نشوند.

اگرچه این اقدام کپی‌برداری از ایده‌های دیگران را توجیه نمی‌کند، اما گاهی اوقات سبب می‌شود تا برندهای کوچک، خلاق و پویا آسیب دیده و علیه این شرکت‌ها اقدام قانونی کرده و حتی برخی از آنان از فشارهای موجود در این زمینه دچار سرخوردگی شده و فعالیت خود را به‌طور کلی متوقف می‌کنند.

یافتن شرکت‌هایی که محصولات و ایده‌های دیگران را کپی می‌کنند بسیار دشوار است، چه رسد به آنکه دیگران بخواهند آنان را تحت تعقیب قرار دهند.در حقیقت این وظیفه استانداردهای بین‌المللی تجارت است که این شرکت‌ها را یافته، تولید محصولات‌شان را متوقف کرده و آنان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

• نشان تجاری خود را به ثبت رسانده و از حقوق مالکیت معنوی‌تان محافظت کنید. قانون حمایت از مالکیت معنوی را مورد مطالعه قرار داده و در صورت نیاز با یک وکیل حوزه مالکیت معنوی مشورت کنید.

• فراموش نکنید که گاهی اوقات نیازی به اقدام نبوده و صرفاً با ارسال یک نامه قانونی در رابطه با نقض مالکیت معنوی شما از سوی شرکت‌های دیگر می‌توانید جلوی اقدام آنان را بگیرید.

• برای یافتن نسخه‌های کپی محصولات و افرادی که آنان را تولید می‌کنند از مشتریان‌تان کمک گرفته و موضوع را به نهادهای مسئول استانداردهای تجاری گزارش کنید، فارغ از اینکه حضور این کالاهای تقلبی در بازار گسترده باشد یا محدود.

• یک استراتژی مالکیت معنوی منحصر به خود طراحی و وکیلی را به منظور نظارت بر اجرای آن استخدام کنید.
بررسی کنید که کدام پرونده ارزش اقدام حقوقی را داشته و کدام پرونده ندارد. چنانچه پیگرد حقوقی یک پرونده در دادگاه هزینه سنگینی را بر شما تحمیل می‌کند، از این کار اجتناب و این پول را در جهت توسعه ایده‌های جدیدتر صرف کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5fYK47i6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه