جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر نفت:

مذاکرات جدی با آلمان و فرانسه همچنان ادامه دارد

8 سال پیش ( 1395/2/20 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تداوم مذاکرات با شرکت‌های دو کشور آلمان و فرانسه خبر داد و گفت: در حال ارزیابی هستیم اما هنوز مذاکرات قطعی نشده است.

به گزارش «فرصت امروز»، مرضیه شاهدایی در آخرین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه انتقال دانش و فناوری‌های صنعت پتروشیمی به كشور لازمه همکاری با شرکت‌های خارجی است، تصریح کرد: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، شركت‌های معتبر بین‌المللی مذاکراتی با MPC داشتند. هم‌اکنون ارزیابی این شرکت‌ها در حال انجام است تا در صورت وجود شرایط سرمایه‌گذاری انجام شود.

مذاکرات جدی با آلمان و فرانسه همچنان ادامه دارد

وی با بیان اینکه بهبود روابط منجر به توسعه صنعت پتروشیمی خواهد شد، تصریح کرد: شركت‌های بزرگ بین‌المللی مانند باسس(BASS) آلمان و توتال (TOTAL)فرانسه خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند. شرایط مطلوبی در كشور برقرار شده است و با توجه به تمایل این شرکت‌ها انتظار می‌رود همکاری‌ها شکل گیرد.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی درباره سرمایه‌گذاری کشور هند در پتروشیمی نیز گفت: هندی‌ها تمایل دارند واحدهای اوره و آمونیاك را در چابهار ایجاد كنند و وزارت نفت نیز آماده است خوراك گاز طبیعی را با فرمول مشخص به آنها تحویل دهد. اگرچه هندی‌ها هنوز شریك ایرانی خود را انتخاب نكرده و ما منتظر تصمیم آنها هستیم.

شاهدایی با بیان اینکه شركت ملی صنایع پتروشیمی تعیین‌كننده نرخ خوراك واحدهای پتروشیمی نیست و تنها مشكلات را به نهادهای ذ‌ی‌ربط انتقال می‌دهد، اعلام کرد: در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی منابع کافی نداریم و باید از منابع خارجی استفاده كنیم.

وی با بیان اینکه پیش از انجام خصوصی‌ سازی برای فروش محصولات اجماع وجود داشت، تاکید کرد: این اجماع از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی برای فروش محصولات پتروشیمی به خارج از کشور انجام می‌شد اما امروز هر شرکتی در صنعت پتروشیمی به‌صورت جداگانه اقدام به فروش محصول می‌کند که متاسفانه این موضوع سبب شده است ما شاهد رقابت منفی در برخی بازارها همچون چین، هند و ترکیه باشیم از این رو به دنبال این هستیم که این اجماع را در فروش محصولات داشته باشیم.

وی برنامه‌های کلان سال 95 را اتمام 55 طرح نیمه‌تمام دانست و گفت: مجموع سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت طرح‌های پتروشیمی 41 میلیارد دلار است که از این میزان 27 میلیارد دلار هنوز جذب اعتبار نداشته‌ایم اما طبق برنامه‌ریزی باید جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی داشته باشیم.

به گزارش «فرصت امروز» در حاشیه برگزاری این نشست خبری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی و اسپک در زمینه توسعه دانش فنی و تجاری‌سازی کاتالیست‌ها و فرآیندهای پتروشیمی به امضا رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ghWJ9xve
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه