پیش از هرچیز جدی و شفاف بودن، هدفمند بودن و انتخاب راه درست برای رسیدن به هدف از مهمترین ویژگیهایی است که من برای مدیریت گالری مدنظر قرار دادهام و مهمترین ویژگی مدیریتی در گالری گلستان جدی بودن و منضبط بودن است. از سوی دیگر تجربه من در كارم برقرار كردن ارتباط درست با مخاطب بدون هیچ باج دادن یا ریاكاری و بیهیچ ابهامی در برخورد بوده و هست.
باید کار کیفیت بالا داشته باشد، کار بنجل نباید آویزان کنی چون مردم اتفاقا خوب میفهمند. باید ارتباطت با مردم صحیح باشد، نه به این معنا که دنبالشان راه بیفتی که این را بخر و آن را بخر، نه! من هیچگاه این کار را نمیکنم. من فقط مینشینم و نگاه میکنم. ذهنیت من در مدیریت گالری اول برای فروش نیست. البته من امیدوارم بفروشم ولی نخستینقدم من فروش نیست بلکه نخستین هدف من این است که مردم بیایند و راضی باشند و تماشا کنند. چون برانگیختن اعتماد مخاطب با برخورد درست و منطقی برایم اهمیت دارد. من در هفته 3500 نفر از مردم را دعوت میکنم. ممکن است فقط 50 نفر بیایند و اصلا مهم نیست.
من یادم هست مخاطبانم چه سلیقههایی دارند. چه کسانی میتوانند با بودجه کم خرید کنند و چه کسانی با شرایط متفاوت. زنگ میزنم و خبرشان میکنم. همین رابطه برقرار کردن و اینکه من یادم هست چه کسانی چه چیزهایی دوست دارند، نوع صحیح برخورد با مخاطب است. همین موضوع خیلی به من کمک کرد. مخاطب خوشحال میشود وقتی من میدانم آبرنگ دوست دارد و اینکه این هفته نمایشگاه آبرنگ است. از سوی دیگر هم همین رابطه را با هنرمندان دارم.
برای همین هم وقتی خوشحال یا فارغ میشوند پیش من میآیند. هرکاری میخواهند انجام بدهند پیش من میآیند و با من مشورت میکنند. درواقع برایشان مثل یک مادر شدهام. فکر میکنم این رابطه برقرار کردن با مردم و با هنرمند یکی از بهترین اتفاقاتی است که در گالری گلستان میافتد!
* مترجم و مدیر گالری گلستان