شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
طی یک‌سال گذشته

مدیریت سهام عدالت در مجتمع‌های پتروشیمی پس گرفته شد

9 سال پیش ( 1393/7/19 )
 

معاون وزیر نفت با انتقاد از نحوه خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته گفت: مدیریت سهام عدالت در مجتمع‌های پتروشیمی واگذار شده به بخش خصوصی در یک‌سال گذشته بازپس گرفته شده است.

منصور معظمی در گفت‌وگو با شانا با اشاره به اینکه وزارت نفت با مدیریت بهینه سهام عدالت در شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی تلاش می‌کند سود بیشتری نصیب سهامداران شود، گفت: هم‌اکنون مسئولیت سهام عدالت بر عهده وزارت نفت است، در حالی که اختیار آن برای جای دیگری است؛ که درست نیست.

وی با بیان اینکه اسامی نمایندگان وزارت نفت در شرکت‌های پالایشی که دارای سهام عدالت بودند به ثبت رسیده است، تصریح کرد: هم‌اکنون این نمایندگان در تصمیم‌گیری‌های هیات‌مدیره این شرکت‌ها مشارکت دارند، از این رو لازم است هر چه زودتر شرکت ان پی‌سی (NPC) نیز نمایندگان خود را در شرکت‌ها و مجتمع‌های دارای سهام عدالت به ثبت برساند.

معاون وزیر نفت، با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی طبق قانون یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌آید و مسئولیت توسعه این صنعت را بر عهده دارد، افزود: باید نقش حاکمیتی و توسعه‌ای این شرکت که هم‌اکنون به دست دیگران (برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیمه خصوصی) است گرفته شود و به دست این شرکت سپرده شوند.

معظمی با تاکید بر اینکه نمایندگی وزارت نفت در صنعت پتروشیمی بر عهده شرکت ان پی سی (NPC) است، گفت: در این صنعت نباید پراکندگی مدیریت وجود داشته باشد و باید توسط یک مدیریت واحد اداره شود.

معاون برنامه‌ریزی ونظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به اینکه بنگاه‌های تخصصی در صنعت پتروشیمی و پالایشی در راستای اصل ٤٤ به مجموعه‌های غیر‌تخصصی واگذار شده است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال هم‌اکنون وزارت دفاع سهام پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در اختیار دارد.

به گفته معاون وزیر نفت، طی چند سال اخیر در راستای اصل ٤٤ بدون هماهنگی وزارت نفت سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به نیروهای مسلح واگذار شد. معظمی با یادآوری مشخص شدن فرمول تعیین قیمت گاز در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: تاکنون در زمینه تعیین این فرمول برای خوراک مایع پتروشیمی‌ها به جمع‌بندی و فکر منسجمی نرسیده‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2StJwZLM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه