چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیریت زمان چقدر وقت می‌گیرد؟

9 سال پیش ( 1393/7/30 )
پدیدآورنده : آرمین خوشوقتی   پدیدآورنده : مدیریت زمان  

جالب است بدانید کل این کارهایی که در راستای مدیریت بهتر زمان شما ذکر می‌شود، چقدر از وقت شما را به خودش اختصاص می‌دهد؟ تجربه ثابت کرده است که کل کارهای مدیریت زمانی، روزانه بیشتر از هشت تا 10 دقیقه از وقت شما را به خودشان اختصاص نخواهند داد.

ممکن است همین 10 دقیقه، برای بسیاری از ما، زمان قابل توجهی باشد، اما با این کار وقت بیشتری را برای انجام کارهای مهم‌تر به‌دست خواهیم آورد. در ضمن به خاطر داشته باشید که نداشتن برنامه‌ریزی، میانگین بین 120 تا 150 دقیقه از وقت شما را روزانه به هدر می‌دهد.

 

اما توصیه مهمی که یکی از بزرگان علم مدیریت کرده، این است که «اگر کسی می‌تواند کاری را که شما با 100‌درصد کیفیت انجام می‌دهید، با 70 درصد کیفیت انجام دهد، کار را به وی بسپارید.» جدا توصیه می‌کنم اگر اطرافتان از این دست افراد دارید، از آنها نهایت بهره را ببرید.

با واگذاری امور به دیگران، زمان لازم را برای انجام کارهای مهم‌تر به‌دست خواهید آورد، اما به یاد داشته باشید که واگذاری انجام یک کار، باید با اعطای لوازم آن همراه باشد، بدین معنی که وقتی وظایف و اختیارات به فرد دیگری واگذار می‌شود، به همان اندازه نیز مسئولیت و پاسخ‌دهی از آن فرد انتظار رود. به این منظور نیز باید نکات مهمی به فرد به عهده‌گیرنده مسئولیت اطلاع داده شود: 

اولا که چه کاری لازم است انجام شود؟ (با قید جزییات) 

ثانیا اینکه چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ 

ثالثا حکمت اجرای این کار چیست؟ 

رابعا این کار از چه راهی و با چه امکاناتی باید انجام شود؟ 

خامسا برای انجام این کار چه مقدار وقت در اختیار داریم؟ 

 خودتان را بشناسید

البته آنچه در این یادداشت ذکر شد، کلیات برنامه‌ریزی بود و قطعا هریک از ما با شناخت از خودمان و ساختارهای ذهنی و توانایی‌هایی که داریم، می‌توانیم این الگو را کامل‌تر کرده و آن را بپرورانیم. مثلا شاید خالی از لطف نباشد که بدانید ساختار ذهنی ما، به یکی از دو شکل تصویری و رقمی می‌تواند باشد، این شناخت می‌تواند در هنگام برنامه‌ریزی به ما کمک شایانی کند.

افراد بصری افرادی هستند که تصاویر (اعم از مکتوب یا خاطرات مصور) را خوب به ذهن می‌سپارند مثلا این افراد اگر کتابی می‌خوانند می‌توانند بگویند یک موضوع خاص در کدام قسمت کتاب قرار دارد. این افراد بهتر است از برنامه‌ریزی کاغذی استفاده کنند.

در مقابل افراد رقمی نیز افرادی هستند که اعداد و ارقام را خوب به یاد می‌آورند مثلا دقیقا به یاد می‌آورند که دوسال پیش در چه تاریخی به مسافرت رفته‌اند. این افراد بهتر است از نرم‌افزار برای برنامه‌ریزی استفاده کنند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JcC8INLm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه