پرسش: کسبوکاری را در حوزه فروش تلفنی مدیریت میکنم. چند وقتی است که احساس میکنم فروشندگان شرکت زمان زیادی را صرف فعالیتهایی غیراز فروش میکنند و این مسئله بر آمار فروش شرکت تاثیر گذاشته است. چطور میتوانم این موضوع را مدیریت کنم؟
پاسخ کارشناس: قطعا هر چه زمان کمتری را صرف فعالیتهای غیرمرتبط با فروش کنید، شاهد فروش بیشتری خواهید بود. در این شرایط به شما توصیه میکنیم قبل از هر چیز جلسات بیهدف را حذف کنید و با تنظیم یک دستور جلسه، همه چیز را در جهت پیشبرد اهداف اصلی سازمان یعنی فروش تنظیم کنید.
در گام بعدی راهکارهایی مثل استفاده از نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای پیگیری سریعتر مخاطبان و کنترل تماسهای ورودی و ارسال پیامهای یادآوری را به شما توصیه میکنیم.
همچنین باید تا حد امکان سفرهای برونسازمانی را کاهش بدهید و امور را ترجیحا بهصورت غیرحضوری پیگیری کنید. گذشته از این موارد، با ارزیابی دقیق فرصتهای واقعی فروش میتوانید مراجعات و تماسهای غیرضروری را حذف کنید و بازدهی واحد فروش شرکت را بالا ببرید.