پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: تنها واحدی که همانند هیات مدیره بانک ها نگرش کلان دارد٬حسابرسی داخلی حرفه ای است که موجب توجه بیشتر هیات مدیره بانک ها به اولویت های مهم و ریسک ها می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران٬ محمد رضا حسین زاده روز سه شنبه در همایش سالانه انجمن حسابداری ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود: حسابرسی داخلی حرفه ای می تواند نقش مشاوره ای خوبی برای هیات مدیره بانک ها داشته باشد تا بهترین تصمیمات را بگیرند.

وی با اشاره به چالش های نظام بانکی، شفافیت و نظارت بر سازمان ها را امری ضروری دانست و اظهار داشت:البته تعدد دستگاه های نظارتی٬ وقت و انرژی زیادی از مدیران سازمان ها می گیرد که لازم است برای این موضوع ٬وحدت رویه ای صورت گیرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران٬تضاد منافع ذینفعان را به عنوان یکی از چالش های بانک ها عنوان کرد و گفت: حسابرسی داخلی حرفه ای در ایجاد تعادل و حداکثرسازی منافع ذینفعان گوناگون نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از نقش مشاوره ای حسابرسی داخلی حرفه ای که در گزارش بنیاد مک کنزی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در ایران و همچنین گزارش آسیب شناسی نظام بانکی از سوی مرکز پژوهش های مجلس نیز مورد تأکید قرار گرفته است، ابراز داشت:حسابرسی داخلی حرفه ای می تواند به ارتقای جایگاه بانک ها در جامعه کمک کنند.

وی افزود: البته حسابرسی داخلی حرفه ای نیز باید شرایط خاصی داشته باشد به عنوان مثال از سطح خاصی از آموزش های نظری و عملی برخوردار باشد تا بتواند به درستی و به خوبی به هیات مدیره بانک ها مشاوره بدهد.

حسین زاده با تاکید بر تفاوت حسابرسی و بازرسی اظهار داشت:در بانک ملی ایران این دو مقوله از هم تفکیک شده اند و اجرای این امر در شورای هماهنگی بانک ها در قالب دو کمیسیون جداگانه انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حسابرسی داخلی باید مستقل باشد تا بتواند بی طرفانه و مستقل نظر و مشاوره دهد.

همایش سالانه انجمن حسابداری ایران با مشارکت بانک ملی ایران و با حضور مدیران و کارشناسان حسابداری کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. در این همایش، علاوه بر برگزاری دو نشست تخصصی، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی٬ دکتر داوود محمدی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، دکتر عادل آذر رییس دیوان محاسبات کشور، دکتر احسان جمالی معاون سازمان سنجش آموزش کشور، غلامحسن تقی نتاج مدیر عامل بانک قوامین و دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد سخنرانی داشتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XxJV4ZQR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه