در بازار امروزی مدیرانی موفقترند که به روز هستند و ساعت به ساعت تمامی بازار حوزه فعالیت خود را مورد تحلیل قرار میدهند، چنین مدیرانی این تحلیل را به عهده مشاوران خود قرار نمیدهند و با عضویت در سایتها و شبکههای خبری اینترنتی رایگان و کم هزینه هر لحظه از نوسانات بازار مطلع میشوند. این دسته از مدیران لحظه به لحظه روند قیمتها را بررسی میکنند و با روش تحلیل پایهای، شرایط سیاسی، اقتصادی و تاثیراتی را که روی محصولاتشان اثرگذار است، شناسایی میکنند.
وقتی تحلیل درست باشد، جهتدهی محصول و بازار نیز با دقت انجام میشود. مدیران با استفاده از نرمافزارهای ساده تحلیل بازار که این روزها در دنیا مورد استفاده قرار میگیرند به راحتی میتوانند این روند را هنگام مدیریت خود اجرا کنند. در این باره بهتر است از یک فرد متخصص نیز استفاده شود تا شیوه استفاده را برای مدیر تشریح کند. تمامی موارد گفته شده با اینکه سالهاست در خارج از کشور اجرا میشود ولی هنوز کمتر مدیری در ایران به سراغش رفته است. بهتر است مدیران با ارائه تحلیل محتوای ماهانه از عملکرد کارمندان و کسبوکار خود، روند حرکتی خود را در بازار به روز کنند تا بتوانند در بازار پرنوسان باقی بمانند.