پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دادگاه جنایی قاهره دیروز حکم محمد مرسی در پرونده «جاسوسی برای قطر» را اعلام و او را به حبس ابد محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در این پرونده به «عرضه اسرار دولتی و نظامی به سفارت قطر، گرفتن اسناد طبقه‌بندی شده از مسئولان دولتی و تلاش برای رساندن آنها به قطر و همکاری امنیتی با دوحه که امکان آسیب رساندن به حاکمیت ملی و امنیت مصر در آن وجود داشت» متهم شده‌ بود.

محمد مرسی دومین حبس ابد خود را گرفت

قاضی دادگاه قاهره گفت در 99 جلسه به این پرونده رسیدگی کرده است و شش تن از متهمان پرونده را مستحق مرگ دانسته و برای آنها حکم اعدام صادر کرد. سه نفر از متهمان از جمله مرسی نیز به حبس ابد محکوم شدند.

محمد مرسی در این پرونده علاوه بر حبس ابد، یک حکم 15 ساله حبس نیز دریافت کرد که مربوط به مسائلی غیر‌ از جاسوسی بود. جلسه پیشین دادگاه در رابطه با پرونده «جاسوسی برای قطر» 18 اردیبهشت برگزار شد و در آن شش تن از متهمان به اعدام محکوم شدند و جلسه قرائت حکم مرسی و بقیه متهمان پرونده به دیروز موکول شد.

دستگاه قضایی مصر علاوه بر این پرونده، برای مرسی سه حکم دیگر صادر کرده است؛ مرسی در پرونده «فرار از زندان وادی النطرون» به اعدام، در پرونده «جاسوسی برای حماس» به حبس ابد و در پرونده‌ «درگیری‌ مقابل کاخ ریاست جمهوری» به 20 سال حبس محکوم شده است. هیچ یک از این احکام هنوز نهایی نیست و وی می‌تواند به آنها اعتراض کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Btn50cMk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه