بازی های المپیک ریو که پنج آگوست آغاز شده بودند، بازدید کننده های بسیاری را به برزیل جذب کردند. برخی محصولات نمادین این کشور به سرعت فروخته شدند.
صندل های پلاستیکی لاانگشتی
دمپایی های لا انگشتی محصولاتی اند که یادآور تابستان، تعطیلات و ساحل دریا هستند. دمپایی های تولیدی شرکت برزیلی Havaianas در سراسر جهان معروف است. هروه پینو، رئیس شعبه فروش محصولات برزیلی Alpargatas و Havaianas در فرانسه، عقیده دارد که برزیل نمایانگر «شادی، زندگی جمعی و تابستان» است. او اضافه می کند: «ما از طریق نام تجاری Havaianas به دنبال انتقال ارزش ها و معرفی برزیل به سرتاسر جهان هستیم.» به مناسبت المپیک، این نام تجاری سری محدودی از صندل ها را با همکاری سازمان المپیک ریو تولید کرد. هروه پینو اظهار می دارد: «المپیک رویدادی است که نه تنها جهان ورزش، بلکه جهان مد را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. ما سعی داریم در این رویداد که به رغم شرایط سخت کشور میزبان، مردم را گردهم جمع می آورد و لحظات شادی و اتحاد را برمی انگیزد، حضور داشته باشیم.»
دستبند های برزیلی
اگر محصولی وجود داشته باشد که نمادی برای برزیل محسوب شود، قطعاً دستبند برزیلی است. به گفته بنیانگذار سایت «دستبند برزیلی»، این دستبند ها واقعاً سزاوار نام شان نیستند: «واقعاً بی معنی است که این نام مستعار را به دستبند ها داده ایم، چراکه در واقعیت آنها در پرو ساخته می شوند!»
سایت «بازار کوچک» این دستبند ها را به عنوان یکی از محصولات شاخصش قرار داده است. یکی از مسئولان فروش آنلاین در این سایت بیان می کند: «به لطف بازی های المپیک ریو، شاهد افزایش چشمگیر درخواست دستبند بافته شده در سایت بوده ایم که تقریباً برابر با کل فروش مان در ماه قبل بوده است.»
نماینده برند Hipanema که در درجه اول به خاطر محصولات الهام گرفته اش از فرهنگ برزیل مشهور است، تصمیم گرفت پایان مجموعه تابستانی اش را با آغاز بازی های المپیک همزمان کند. او اظهار می کند: «در فصل تابستان فروش بسیار خوبی داشتیم.»
محصولات آرایشی متشکل از میوه آسای
میوه نخل آسای، در سراسر جهان با خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده و مورد استفاده بسیاری از محصولات مراقبت از بدن است. شرکت Natura Brasil که متخصص تولید محصولات آرایشی از این میوه های برزیلی است، آن چنان به دنبال برقراری ارتباط با المپیک نبوده است. با این حال، یکی از نماینده های این شرکت عنوان می کند: «با وجود آنکه تخمین زدن میزان تأثیر بازی های المپیک در فروش فروشگاه های ما کمی دشوار است، اما محصولات برزیلی شانس بزرگی برای برانگیختن توجه مصرف کنندگان دارند.»