جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از جمله موضوعات مهم و پراهمیتی که در اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و بهداشتی اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن وجود دارد بحث ایمنی زیستی در حوزه ایمنی غذایی است. مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با بیان این مطلب تصریح کرد: اصولا یکی از مسائل مطروحه در این بخش، فرآورده‌های غذایی تغییر یافته ژنتیکی هستند.

هدایت حسینی به ایفدونا گفت: در بین این مواد‌غذایی، آنهایی تغییرات‌شان مجاز شناخته می‌شود که در سطح بین‌المللی به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده باشند. در این صورت استفاده از فرآورده‌های غذایی تغییر یافته ژنتیکی برای مصرف‌کننده مشکلی ایجاد نمی‌کند. وی همچنین ضمن بیان ضرورت و الزام درج ترکیبات فرآورده‌های تغییر ژنتیکی، درصد و مقدار آن روی برچسب‌های اطلاع‌رسانی محصول خاطرنشان کرد: برخی از انواع تغییرات ژنتیکی هنوز هم از نظر ایمنی و سلامت به تایید نرسیده بنابراین طبیعی است که سازمان غذا و دارو هیچ‌گونه مجوز تولید یا وارداتی برای این مواد‌غذایی صادر نکرده باشد.

‌حسینی با اشاره به اینکه در زمان صدور مجوز برای واردات و تولید این مواد‌غذایی به‌ویژه برخی از انواع غذایی مثل دانه‌های روغنی و برخی فرآورده‌ها که از سویا و ذرت تهیه می‌شوند توجه لازم صورت می‌گیرد تا صحت و سقم تغییرات ژنتیکی آنها مشخص شود، گفت: این توجه به‌گونه‌ای است که پس از طی مراحلی، حتی تاییدیه مجامع بین‌المللی مرتبط بررسی و پس از طی تحقیقات و اخذ نتایج مثبت، نسبت به صدور مجوز برچسب‌گذاری و ورود به سطح عرضه آنها اقدام می‌شود.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر غیر‌مجاز بودن فرآورده‌های مذکور مسجل شود طبیعتا به بازار راه پیدا نمی‌کنند و آنهایی هم که به‌صورت قاچاق به سطح عرضه وارد شده باشند حتما جمع‌آوری خواهند شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kbBZ26zc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه