شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون سیر و بهره‌برداری راه‌آهن از صدور مجوز افزایش ۳۰ کیلومتری سرعت سیر قطارهای باری در شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با صاحبان بار تاکنون ۲۰ قطار برنامه‌ای در شبکه تعریف شده است. به گزارش ایسنا، حسین عاشوری اظهار کرد: در حوزه سیر و حرکت یکی از گلایه‌ها که بخش خصوصی و صاحبان بار از راه‌آهن در سال‌های گذشته‌ داشته‌اند، بحث پایین بودن سرعت حمل بار است. برای اینکه بتوانیم این سرعت را افزایش دهیم اقدام‌های مختلفی باید انجام شود. 

وی تصریح کرد: یک‌سری از مسیرهای ریلی ما  هم پرترافیک است، یعنی قطارهای باری و مسافری هم در آن سیر می‌کنند، برای اینکه در این مسیرها سرعت حرکت قطارها افزایش یابد باید یا دو خطه شود یا تعداد ایستگاه‌ها افزایش یابد یا اینکه روش‌های جدیدتری برای سیستم علائم و ارتباطات راه‌آهن (تراک‌بندی) انجام شود. 

 وی یادآور شد: در سال 93 خوشبختانه بودجه خوبی از طرف دولت و مجلس برای این موضوع اختصاص داده شده است، در این راستا اقدام‌های مختلفی در سطح شبکه ریلی شروع شده و بخش قابل توجهی از نتایج از جمله افتتاح ایستگاه‌ها و دو خطه کردن راه‌آهن به نتیجه می‌رسد. 

 وی با بیان اینکه این کار دو تا سه سال زمان نیاز دارد که به نتیجه خوبی برسد، بیان کرد: دوخطه کردن، تراک‌بندی و گشایش ایستگاه‌ها به افزایش سرعت سیر قطارها در شبکه کمک می‌کند. از سوی دیگر، افزایش سرعت مجاز واگن‌هاست که بنابر تصمیم‌ها و بررسی‌های فنی صورت گرفته معاونت ناوگان راه‌آهن مجوز سرعت قطارهای باری را  از 60 به 90 کیلومتر داده است. 

معاون سیر و بهره‌برداری راه‌آهن با تاکید بر اینکه در حال بررسی هستیم تا خطوطی که به لحاظ زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشند بتوانیم سرعت سیر را 30 کیلومتر افزایش دهیم، افزود: وقتی می‌گوییم باید سرعت را از 60 به 90 کیلومتر افزایش دهیم، مربوط به ناوگان یعنی واگن‌ها است، زیرساخت باید اعلام کند، در چه جاهایی مجوز سیر قطار با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kxFZaHRm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه